Holy Crap...

Jag har de senaste veckorna insett att det behövs
en annan lösning för möbleringen på mitt rum. Visst
det har varit rätt skönt att ha databordet ett sten-
kast från sängen så att man slipper stänga av datorn
emellan det att man flyttar det från bordet bredvid
sängen till datorbordet. Men om man nu skall möblera
måste det ju gå ganska smärtfritt, d v s inte stå
en massa grejer ivägen. Och det har det gjort.




VARNING! Människor med fobi för sexuella bilder på djur(den nedan) bör sluta scrolla på musen här. HAHA *Skämt*
På tal om scrolla på musen behöver det inte vara en dataterm heller. HAHA, förlåt har lite snuskig humor ibland :P



Hittade en oanvänd t-shirt nedstoppad i en byrålåda(?) som ingen vet vems det är, när jag
städade idag. Tycker den är lite kul, så lägger upp en bild på den.



Så idag fick jag för mig att jag skulle börja plocka
på rummet. Försöka plocka av datorbordet och även
Tv-hyllan/bokhyllan för att kunna flytta det ganska
lätt, samt att jag naturligtvis måste städa av
resten av rummet. Jag började med tv-hyllan och jag
insåg ganska snabbt, eftersom alla mina kläder var
placerade på golvet i högar eller på tv-hyllan(!) att
jag var tvungen att komma på någon lösning till
förvaring av mina kläder. Jag tänkte att det kan väl
inte var så jävla farligt. Det var det inte tills
det att jag travat upp alla mina kläder på en
hög och då bara hälften av dem och fått en trave som
var ca 1 meter hög :S Det var först då jag insåg att jag
inte skulle kunna fixa en förvaring som var hållbar för
alla mina kläder.Jag funderade och funderade. Det sitter
en klädstång på vägen in till mitt rum, en sak som
inte använts på flera år. Jag hade tänkt bygga en skjutdörrs-
garderob där (vilket jag efter idag inser inte är tillräckligt
för mina kläder). Jag tänkte: "Men om jag hänger upp alla
tröjor, linnen och skjortor där då? Och kanske finbyxor... hm?
Ja med det borde ju fungera...". Sagt och gjort. Nu sitter
det över 50(!) galgar där med plagg och då har inte alla
mina t-shirts eller snickar-/träningsoverall-/mjukisbyxor ännu
fått någon plats :S Och den högen i sig är ca 1 meter :S Dessutom
har jag även plagg, jag vet 3 tröjor och ett linne som ska hängas
bland de 50-tal andra galgarna. Sedan har jag en del andra kläder
med som jag knappt använder och inte riktigt vet var jag ska placera.
Var det någon som sa garderob?


Så ser det ut efter att fått hänga upp alla kläder på galgar...


Denna klädhög, plus en del plagg till som jag vet saknas, måste
jag försöka hitta någon bra placering på med.



Jag kan säga rakt ut att jag är helt jävla chockad. Jag visste
att jag hade kläder, men såhär mycket? Hm? Och jag vet inte riktigt
hur jag ska göra med garderob framöver. Jag har funderat över att
bygga en skjutdörrsgarderob själv och det vet jag att jag skulle
klara om jag gav mig på uppgiften. Jag valde inte träslöjd för
inte bland syslöjd (Var enda tjejen bland typ... ja 12-13 andra
killar i träslöjdssalen; man fick ju stå ut med en del. Sen var man
 lärarens lilla kelgris också. HAHA det sista är skämt.). Inga
lärare ser mig som en kelgris, är ju mer en tomboy och gillar
att göra både kill- och tjejgrejer :) Tror man måste vara för
jävla fjolligt girly för att kunna vara lärarens kelgris. och
för den delen vill jag inte vara det heller. Hellre att jag har
några lärare som tycker jag är lite bråkig än ett heligt ljus.
Men hur som helst, ger jag mig på ett garderobsbygge kommer
det att bli så jävla bra, eftersom jag är så jävla bäst :)


Den här sinnesstämningen kände jag imorse när jag tittade
ut och såg att det blåste och regna och var alldeles grått;
Vilja ligga i sängen hela dagen och bara tryna med film.


Det kom in en blöt katt i förmiddags och frös när jag låg och
vila efter frukosten...


Igår höll våran katt Lynx på att jaga en råtta inomhus.


Senare låg han och trynade i min datorstol...


Rasmus ser så här söt ut när man fotograderar honom.
Kortet taget i badkaret (han älskar att sova där), dock
utklippt för att få bättre synlighet på det...





XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0