20 år...

...Så gammal är jag nu. Jag känner mig dock inte äldre. Varför vet jag inte.
Den enda egentliga skillnaden från igår, är att jag får gå på bolaget.
Och det har jag gjort. Blev en flaska vin, som jag inte ens ville dricka sen
eftersom vinet visade sig smaka illa. Jag är kanske inte som normala unga
människor som gillar att gå ut på krogen och ha en massa kul. Jag tycker att
det går att ha det hemma med. Och sedan anser jag att det går att ha kul
utan att dricka också. Sen är det naturligtvis varje individs val, inget är rätt
och inget är fel. Jag trivs med lugna helgkvällar hemma, ett glas vin (ibland) när
jag känner för det och bara vara... även om det händer att jag går ut ibland med.

Min födelsedag har väl egentligen varit ganska bra... dock blev mitt humör inte
det allra bästa eftersom det var lovat uppehåll ikväll och det kom två rejäla
regnskurar som gjorde att vi knappt kunde grilla oxfiléen och inte heller
sitta ute och äta som det var planerat. Sedan vet ni som följt bloggen,
att jag har en mor, som gillar att ta till flaskan lite för mycket. Och jag kan tycka
att hon faktiskt borde visa mig respekt, det är ju trots allt min födelsedag, och
tänka på att inte dricka så mycket eftersom hon då hon dricker får ännu större
behov av att lägga sig i andras liv istället för att ransaka sitt eget. Men tyvärr
blev det inte så, varpå en flickvän till min brors kompis, kastade telefonen i örat
på honom för att min mamma satt och kallade henne en massa saker hög så att
flickvännen hörde. Det är inte okej. Jag vet att jag lovat mig själv att försöka att inte
påverkas av min mammas dåliga uppträdande och brist på självdiciplin. Men det
tog ganska hårt idag eftersom det ändå var min födelsedag och jag faktiskt hade hoppats
på att hon skulle sköta sig. Som tur var, var brorsan och Stefan hemma, samt att Ulla
var på besök. Och pappa, även om han var full, så är han aldrig elak utan satt och
berättade gamla historier om när han var liten som vi skrattade gott åt. Det är
tur att jag har en bra pappa i alla fall som vet hur en förälder ska vara.

Min bror berätta en rolig historia som hans arbetsgivare som är mjölkåkare
berättade för honom. Det är en sann historia. Min brors arbetsgivare hade
varit och skulle hämta mjölk på en gård. På gården fanns det två tjurar som
var instängda. Men under tiden min brors arbetsgivare var i mjölkkammaren
för att tömma mjölktanken i bilen, slet sig tjurarna och började att springa utanför
mjölkkammaren. Min brors arbetsgivare blev ju så rädd, så efter att tanken var
tom slängde han ut mjölkslangen utanför kammaren. Sedan gick han själv igenom
ladugården för att se var tjurarna höll hus. Och sedan när han såg att han hade chansen,
sprang han allt han kunde, upp i lastbilen och körde iväg med slangen släpandes
efter bilen. Ni kan ju tänka er scenen i huvudet...
Naturligtvis är det ju inget kul för den personen som råkar ut för det just då det
sker. Men efteråt kan man ju skratta gott åt det :) Det är märkligt att man efter
att brorsan flyttat inser hur mycket som han betyder. Även o  vi var som katt och
rått som barn, han bokstavligen hängde i mitt hår ibland (vilket gjorde riktigt jävla ont),
så är jag så glad att jag har honom. Det är över ett år sedan som han flyttade nu.
Varje gång han kommer hem blir jag, om jag varit på dålig humör, glad :)

En annan sak som gjorde mig glatt överraskad var hur många grattishälsningar jag
har fått idag. Jag tänkte igår: "Fasiken, får väl se om någon ens märker att jag fyller.
Mina vänners facebookloggar brukar bli fulla med grattishälsningar när de har fyllt. Jag
tänkte att det kommer nog inte vara så många som grattar mig...".
Resultatet hittils, är 50 stycket grattishälsningar via facebook. Sedan har jag fått tre stycken
via mess; dels av en person som ja umgicks med ett tag från göteborg, sedan från min morbror
och så sist med inte minst, den personen som jag tycker om och som betyder otroligt mycket
för mig :) Att jag fick från den sistnämda värmde otroligt mycket inom mig kan jag säga och
det betydde mycket :)

Jag vill tacka alla underbara människor som har gratulerat mig :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0