Elsas mode

Det var längesen jag läste en bok. När det gäller böcker för mig så går det i perioder.
Ibland kan det går flera månader, t o m år innan jag läser en bok. Senaste gången jag
läste en bok var det sista boken om Harry Potter, en bok som fått mig att se fram väldigt
mycket till filmen i höst. Men det är flera månader sedan jag läste ut den. Om jag inte minns
fel så var det någongång i höstas. Jag minns i alla fall att jag läste den ibland på skolan
där jag läser in naturvetenskapsämnena.

I helgen som var, hade Coop Forum medmerapris, så att man fick köpa 3 pocketböcker för 99
kronor. Egentligen skulle det ha kostat 179 kronor att köpa dem. ibland är det bra att ha
medlemskort på vissa affären :) Jag köpte i alla fall tre böcker.
* Andreas Carlsson - Sångerna som skrev mitt liv;
  En självbiografi om låtskrivaren som även är medlem
  i idoljuryn.

* Roslund & Hellström - Tre Sekunder;
  En kriminalroman och 2009 blevutsedd tíll den bästa i den genren.
* Sofi Fahrman - Elsas mode.

I alla fall valde jag att börja läsa Elsas mode. Jag var väldigt skeptisk till boken eftersom den handlade
om sådan som jag inte bryr mig så mycket om i vanliga fall; mode. När boken
släpptes kollade jag på den med sned blick och funderade över om det verkligen
gick att skriva en bok om mode. Nu när jag tre dagar efter att ha påbörjat boken, har
läst ut den så kan jag med hög och klar röst säga: JA! Det går att skriva en roman med
temat mode
. Jag är väldigt överraskade måste jag säga. Dessutom måste jag rekommendera
boken med. Så till er som inte har läst boken, gör det. Det enda jag tycker med boken som är
en liten nackdel, det är att Sofi Fahrman inte skrivit något bok förrut, vilket märks lite på
disponeringen i teckten och sätter hon skriver. Men alla är vi debutanter. För att vi ska
komma någonstans måste vi ha modet att starta från en punkt. Sofi har verkligen gjort det
med denna roman. Och hon har dessutom gjort en ordenlig rivstart =) Jag hoppas verkligen
på en fortsättning på boken. Skrev t o m ett meddelande till Sofi på facebooken och berömde
hennes bok. Fick visserligen inget svar. Det viktigaste var att hon fick berömmet =)'





På tal om annat.
Jag har skaffat en ny mobil. För mig har det varit självklart vilken mobil jag vill ha.
En sony Ericsson Satio. Och nu har jag den här i min hand. Kameran på
mobilen är underbar. SÅ jävla bra bilder alltså :) Den har färgen Bordeaux.
Lägger in en bild från nätet på den, då jag inte har någon bild på just min telefon :)
Många har sagt i recensioner av den att det är en dålig telefon... tror den hade 80/100 i
recension av vanliga personer. Visst saknas det säkert någon funktion i telefonen. Men jag
har inte märkt av det ännu. Min bror snackade om att det inte gick att göra bl a smileysar på den
(jag skrattar fortfarande åt det). Det enda jag märkt är att jag inte kan skriva blogginlägg från
mobilen. Haha. Då börjar den skrika rakt ut :) Annars är allting super med den.


Jag har dessutom börjat teckna igen. Senast jag tecknade var för över 1 år sedan.
Det är ännu längresedan. Kanske 1:an på gymnasiet. Usch vad saker hamnar i
glömska ibland alltså :) Men det finns fyra veckor att ta igen det på i slutet av sommaren.
Ska väl kanske försöka få något mer jobb, t ex på äldreboende. Brukar ju alltid behövas
folk där så jag ska väl försöka jobba lite också de sista fyra veckorna av min ledighet.
Jobbar nu, näst sista veckan på ett reservdelslager... så har två veckor  kvar där att jobba,
sen är jag ledig :) Ska bli skönt. men hoppas på att jag kan hitta något mer jobb :)
Dessutom började jag i måndags morse skriva på en bok. Jag vaknade upp i måndags morse
och hade världes story på g i huvudet. Så jag skrev ner den :)






Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Svaret står i inlägget efter.

http://felixvincent.blogg.se/2010/july/portello-aterkomsten.html

2010-07-09 @ 13:38:11
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Amanda Rosende - Mode, Make up och Foto

sv: jo självklart kan man ha det men jag föredrar att ha en lättare sminkning till brännan :) man svettas ju ändå och då måste sminket bättras på osv :) Nu menar jag om man har foundation och ett tyngre (packat) puder. Jag brukar använda ett transparet mineralpuder och det känns ju som att man knappt har smink :)

2010-07-09 @ 15:36:10
URL: http://amandarosende.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: jag kände samma sak! men nu när jag läst klart längtar jag efter tvåan :)

2010-07-14 @ 17:40:52
URL: http://annamatiildas.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: jag med, jag tycker det är kul att man känner igen bloggar och liknande :)

2010-07-15 @ 00:11:50
URL: http://annamatiildas.blogg.se/
Postat av: Kim

hahah, köpte elsas mode för över ett halvår sedan.. har fått följa med i otaliga resväskor och semestrar utan att jag ens vänt ett blad. kanske dags att börja :)

2010-08-13 @ 16:50:47
URL: http://itsybitsies.blogg.se/
Postat av: Caroline/StyleFile

jag kanske borde läsa den nu av ren nyfikenhet!

2010-10-10 @ 15:08:32
URL: http://stylefile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0