What's up next Storvreta?

För ett par dagar sedan blev ryktena om att Örjan Skogström
skulle återvända till storvreta verklighet. Något som ytterligare tyder
på att Storvreta insett att de har lite att jobba med. Vissa har tagit ordet
kris från sin vokabulär. Men jag har valt att försöka bespara mig detta
eftersom det fortfarande är många matcher kvar, samtidigt som Storvreta
faktiskt vann de två sista matcherna innan VM-uppehållet.

Vad de segrarna betyder formmässigt inför dagens match mot AIK är svårt
att riktigt veta. Segrarna kom nämligen mot lag som ligger väldigt långt ner
i årets SSL. Idag tar man sig an AIK på bortaplan i hovet. I en match som
förövrigt lär bli en publikfest. Önskar att jag hade haft chansen att vara där.
Då hade man först fått bevittna AIK-Storvreta. En match som förhoppningsvis
blir riktigt kul med Uppsalaögon. Jag tror nämligen att Storvreta efter uppehållet
är än mer taggade, samt att man har nyblivne världsmästaren Mika Kohonen
i laget. Kohonen är inte världens bäste för inte. Killen har guldklubba :)

När det gäller Storvreta är jag dock lite osäker på hur de tänker fullt ut när
det gäller värvningar och användning av sina spelare. Backen Patrik Jansson lämnade
nämligen storvreta för ca en månad sedan, då han ledsnat på att aldrig få förtroende
hos Thomas Brottman LÄS MER HÄR. Med tanke på hur Storvreta inledde säsongen
kan jag faktiskt tycka att man borde gett hon en chans i alla fall. Jag menar, de vann
inte. Jag skulle ha förstått om de vunnit. Man vill ju aldrig ändra på ett vinnande koncept.
Men de vann inte, såg mest förvirrade ut på planen (i alla fall i de matcher jag sett på tv
och i derbyt mot Sirius). Anledningen till att jag tar upp denna frågan så pass långt i
efterhand är just det att man nu värvat en back. Jag förstår att man måste göra
någonting. Men att värva en back, som med stor sannolikhet lätt tar en plats i någon
av de tre linorna på match, kommer innebära att en person till precis som Patrik
Jansson, riskerar att hamna utanför och inte längre få förtroende. Även om det är bra
med värvningen av Skogström, finns det risk för ännu mer internt groll. Jag kan ju inte
säga att det varit groll och så hos storvreta när det gäller Patrik Jansson. Men jag kan
nästan slå vad om att det varit en del diskussioner. Jag vet exakt hur Patrik Jansson
känt på grund av egna erfarenheter. Hur som helst är det inte bra att det skapas saker
inom klubbarna som kan leda till oroligheter. Och det finns en hos Örnarna nu efter
värvningen. Hoppas klubben kan lösa det på ett bra sätt.


Skogström in...



Patrik Jansson har reda lämnat storvreta...


Ska värvningen av Örjan Skogström innebär att någon utav de
nedanstående unga herrarna på backen också tar sitt pick och
pack och lämna örnarna?


  Peter Svensson                                        Josef Samuelsson

  Gustaf Bäckström                                    Marcus Nordgren

När det gäller övriga backarna i Storvreta; Jesper Bergren, Staffan Jacobsson och Mattias
Samuelsson känns ju givna att de får förtroende från tränare Thomas Brottman. Jacobsson
har varit en duktig spelare i årets SSL, Mattias har varit uttagen till landslaget och Berggren
låg precis på gränsen till att få spela i landslaget i VM.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Anonym

söt blogg :D

2010-12-18 @ 15:08:52
URL: http://duggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0