Storvreta är med i matchen igen...

Ni som läst inlägget i förmiddags såg att jag skrev att jag trodde att
dagens match skulle bli ganska kul med Uppsalaögon sett. Jag hade
rätt. Nu har inte jag följt matchen på plats, hade mer än gärna gjort
det. Men jag har försökt följa matchen så gått det går via IDA på
innebandyförbundets hemsida. Och det ser ut som att Örnarna hade
greppet redan från början, även om AIK närmade sig lite, innan
Storvreta åter gjorde mål. De följdes åt. Lite katt och råttalek.
"Gör ni mål, så replikerar vi..." Det kanske inte gick till så riktigt.
Men ser ut lite ut så på resultaten. haha.




Skönt i alla fall med en seger... speciellt eftersom Storvreta haft en
tuff höst och nu går på nock, mot inför dagen, andraplacerade AIK.
Även andra Uppsalalaget Sirius gick på nock igår mot sexan Falun.
I och med Storvretasegern tappar Sirius lite mark mot storvreta som nu har
18 poäng och återfinns på sjunde plats. Sirius har 15 poäng och ligger
precis i gröten runt sträcket för slutspel. Man slåss med FC Helsingborg
som också de har 15, men med en match mindre spelad och Pixbo
Wallestam som placerar sig precis ovanför sträcket på 17 poäng med
en match mindre spelad.

FC Helsingborg och Pixbo sluter imorgon  påsen för den 11 omgången.
Helsingborg tar sig an Warberg hemma. Warberg som vaknat till liv
och nu är serieledare inför den 12 omgången. Pixbo åker de många
milen mellan Göteborg och Björkarnas stad umeå för att ta sig an
Umeå City. Den första matchen tror jag blir en klar Warbergseger.
Dock kommer matchen uppe i Umeå bli ganska tuff tror jag. Umeå ligger
på nionde plats och Pixbo på åttonde plats. Det som skiljer dem åt är
två poäng och slutspelssträcket. Pixbo har haft en lite nedåtgåendekurva
strax innan VM-uppehållet. De förlorade knappt i Sudden mot både
Helsingborg och Balrog. Umeå förlorade även de knappt, men mot lag
som anses vara två av de bättre; Storvreta som visade strax innan VM-
uppehållet att de var på gång och AIK som spelade bra innan VM-uppehållet.
Det är svårtippat och jag är inte superinsatt. Men jag tror nog ändå på en
seger till Björkarnas stads ena stolthet imorgon kväll.

Det är även bottenmöte i SSL. Mullsjö och Mora, båda med två poäng och
båda under nedflyttningssträcket, gör imorgon upp om priset som
årets sämsta lag. Haha nä det var ett skämt i och för sig. Men de har
ju inte rosat marknaden. Vinner någon av lagen imorgon på ordinarie tid,
kliver de förbi Balrog, som idag förlorade knappt mot Täby på hovet.
Spelar de oavgjort ligger de kvar på samma placering som innan. Balrog
verkar vara lite på g just nu, även om det kanske bara är en illusion. Men
det visar sig framöver. Jag tror inte jag behöver skriva så mycket om denna
matchen. Jag tror att det kommer bli en ganska jämn tillställning...


Jag spelar själv match imorgon i en serie så attraktiv som divison 4. Haha. Har
åter hamnat i U-laget i helgen. Vi möter Fyrislunds BK. kommer inte bli en allt för rolig
match. Fast det beror ju på hur vi spelar med. Vi kan ju spela bra, det vet vi. Så visst har vi
chansen att ta poäng imorgon det tror jag. A-laget i klubben förlorade dock med
6-8 i DM mot just Fyrislund. Men de är duktiga och rutinerade och har många
år på nacken. Så kommer bli en tuff match. får se vad vi i U-laget kan lyckas med :)
Jag känner mig ganska taggad just nu i alla fall. Har ju känt mig helt otaggad tidigare
under slutet av veckan. men nu så... det börjar kännas ganska bra just nu. Så
hoppas det känns bra imorgon bitti också :) Min fundering just nu ligger på mat.
Haha jag funderar över hur jag ska hinna äta mellan matchen jag spelar och de
två matcher jag ska döma. Det är dömning av F12 och P10 som står på schemat.
 HAHA VILKET I-LANDSPROBLEM!




XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Vad spelar du??

2010-12-19 @ 21:35:25
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-20 @ 07:59:44
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0