Stabilt polisen... skjuta på vildsvin med vanliga tjänstevapen...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag läste nyss en artikel i
aftonbladet
om att några poliser beskjutit ett påkört vildsvin på
motorvägen... Men sina vanliga tjänstevapen. Jag förstår naturligtvis
polisernas försök att avliva det skadade djuret... Men blir mörkrädd
när jag läser att de försökt avliva djuret med sina tjänstevapen.

Följden till skjutandet med vanliga pistoler som de använder som tjänstevapen?
Vildsvinen är så hårda i kroppen att det inte direkt går att skjuta ett vildsvin
med en pistol. Pistolskotten gör bara vildsvinet ilsket så att det går till attack,
vilket var exakt det som poliserna råkade ut för. Jag sitter och funderar på hur
poliser inte kan ha den vetskapen om jakt på vildsvin med sina vapenlicenser,
att de inte vet att vildsvinsjakt ska göras med en studsare... Det är obegripligt
för mig faktiskt. Och även om de skulle ha använt en studsare, vilket det inte
tyder på, har de ju skjuttest. Så det tyder ju ännu mer på att de har använt
tjänstevapen. Jag tycker det är höjden av idioti att försöka skjuta på ett vildsvin
med pistoler.

Jag har faktiskt sett massa vilda nöffar i verkligheten, det är bara en 2 månader
sedan när jag åkte med brorsan då han jobbade (han hämtade mjölk på gårdar då).
Vi var ute i Roslagen; Edsbro-Norrtäljetrakten, ganska nära Svanberga.
Där på en åker när lysen lös ut på gärdet, när brorsan svängde in på en väg
till en bondgård, stod de där ute på åkern, ca 5 meter från vägen och fick världens
jävla fart :) Det var en sugga med 5 eller 6 kultingar. Och jävlar vad det gick när
de sprang. Inget som ens Usain Bolt skulle springa ifrån tror jag :) De må vara lite
farliga de där vilda nassarna. Men jag tycker de är härliga på sätt och vis ändå:)
Lär er en sak gott folk; skjut aldrig på nassarna med annat än studsare. Det är det
enda som det går att använda i jakt på dem för att lyckas.


Det är hårda nassar. De är som sten i kroppen :) Muskelberg...



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Ulle

Poliser är troligen (som de flesta andra människor) medvetna om att man inte kan döda ett vildsvin med pistol. Du skriver t.ex. att pistolskott bara retar svinen och gör att de går till anfall. Det hade de ju redan gjort och det var ju därför poliserna sköt på den! Hade den stått stilla så hade inga skott avlossats. Hursomhelst så fick skottlossningen önskad effekt; svinet vände och sprang åt andra hållet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0