Scared to death

Jag är uttagen till matchen imorgon. Jag sitter just nu och gapar kan jag säga
eftersom jag var helt säker på att inte spela pga dålig träningsnärvaro. Det är
blandande känslor. Naturligtvis är jag glad. Men jag är samtidigt livrädd. Ni som
läste mitt inlägg igår om helgen, vet att jag är är livrädd för att uppleva samma
värk jag gjorde i våras då jag skadade mig värre än jag har gjort nu, på samma
ställe. Så känner verkligen lite rädsla imorgon. Jag antar att det blir mycket bänk
för mig. Normalt fall skulle jag vara jättearg för det... men blir det bänken imorn
så tänker jag inte ens lägga värderingar i det eftersom jag med min syn och tanke
kring sambandet mellan träning och match, gör att jag om jag varit tränare inte
hade plockat ut mig själv pga att jag inte tränat. Men det är bara köra imorgon.
Det får väl bära eller brista :P Viktiga just nu är att försöka att inte låta skallen spela
mig ett spratt när det gäller låret...

Min lördagkväll skulle bli framför tv:n, med ost och kex, lite chips och dip och
ett gott vitt vin. Jag tömde upp ett halv glas och drack. Mums, var ett tag sedan
jag drack vin och det var så gott. Min kompis ringer när jag nästan druckit upp
allting:
- Eh... Du vet att du ska spela imorgon?
- ÖH? VA?! Men jag var ju inte uttagen... svarar jag.
- Du står ju med på hemsidan i truppen till imorgon...
- Va? Jaha jasså... men det gjorde jag ju inte förut
- Nä men du står där nu i alla fall, tränare han nog tagit
ut några fler spelare nu än vad det stod först.
*Kollar datorn* - Jo jag ser nu att jag står med...

Så nu är det julmust som gäller resten av kvällen. Tycker inte alkohol hör ihop med
idrottande. Jag har en syn på idrotten att man inte ska kombinera alkohol (d v s dricka
så att man har alkohol kvar i kroppen) och idrottande. Så nu blir det Ost, Kex, chips och
dip... men vinet byter jag ut mot julmust :) Tar mig nog en lussebulle senare med :)
Och så ska jag se alpionvärldscupen från Nordamerika ikväll med Patrik Järbyn, Anja Pärson,
Hans Olsson, Kajsa Kling och Jessica Lindell-Vikarby :)

                                            




XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0