Media Markt - tyska skojare...

Jag var på Media Markt idag för första gången. Fine tänkte jag, de har ju 20%
rea på allting. Det är ju vad reklamen säger faktiskt. Perfekt. Jag vill ju ha en sådan
här OBH Nordica värmefilt; "Warm and cosy". Bor man i en iglo byggt 1926, med
lite otäta väggar och lite halvtaskig isolering, blir det ganska låga temperaturer (ca 16-17)
inomhus. Då kan det vara skönt med en sådan. När jag kommer till butiken, tycker jag
att piserna verkar konstiga, det står ju inte 20% rea på allting. Och jag såg rätt. Reklamen
de har är en ren lögn.


Så här ser deras annonser ut på internet...

Det är inte heller enda saker som Media Markt lurar köpare på. Aftonbladet
har idag publicerat en artikel där två killar tänkt köpa dator på rea. De hade
varit in i butiken flera gånger och med egna ögon sett att det fanns flera exemplar
av olika datormodeller, bl a den Macbook Air som de var intresserade av.
Först i kön på juldagen var de säkra på att de skulle få sig ett exemplar med 20%
rabatt. När de kom in i butiken, fanns det inga Macbookdatorer kvar i hyllan.
Även flera andra modeller fanns inte längre kvar i hyllan, utan var bortplockade.

Det visar hur oärliga Media Markt är. Jag blir riktigt besviken på dem. Har en vän
som pratat ganska gott om butiken, som köpt en del saker där till bra pris. Men
jag är skeptisk till dem, samt att de höjt priserna strax innan jul, för att inte
förlora något när de reat ut produkterna. Det gör att jag inte vet om jag tänker
besöka Media Markt något mer. Det känns inte som att det går att lita på dem
i alla fall. Jag tycker att de ska skämmas rejält. Jag hoppas konsumentverket
ser reklamen och att människor känner sig lurade, så att de börjar jag Media
Markt och sätter dit dem. För det är inte sjysst marknadsföring som de håller
på med. Jag ångrar att jag inte gjorde en enkät med människo som varit
och handlat på Media Markt idag i Uppsala. Hade varit kul att se hur många
fler än mig som känner sig lurade. Tror det är ganska många. Det var väldigt
mycket människor där. Det tyder ju faktisk på att många åkt dit pga deras
reklam. Så jag antar att även många är besvikna.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: caroline tyledal

åh fin blogg :) kram

2010-12-26 @ 17:45:13
URL: http://tyledal.blogg.se/
Postat av: caroline tyledal

sv: Ja det har du helt rätt i, man blir aldrig hel, men man lär sig att leva med det.Men man blir starkare på något sätt. Men det är så livet fungerar, Tack också för dina fina kommentar, kramar på dig med!

2010-12-26 @ 17:58:47
URL: http://tyledal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ny tävling och ny chans att vinna ett kitt från body shop.

Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar att du är med.

Lycka till



Kram natalies.se

2010-12-26 @ 18:06:06
URL: http://natalies.se
Postat av: Elina

Har flyttat min blogg, kolla gärna in den nya och kommentera vad du tycker! :D

2010-12-26 @ 19:30:43
URL: http://elinaryttbergs.devote.se
Postat av: .....

Dom hade 20 % på allt. Det drogs av i kassan....

2010-12-29 @ 18:57:07
Postat av: en som jobbar på medi markt

de där stämmer inte alls , allt Exakt "allt" i varuhuset var de 20 % på , o de där med macbooken....vi kan ju inte ansvara om att alla butiker har alla saker hemma , kanske är så att de är slut pga av jul handel , och den där bladet som skickades ut var bara olika exempel på vad som fanns inne i varuhusen . där jag jobbar hade vi allt hemma som fanns på bladet , vi hade t.ex 92 macbook som tog slut på 15 min , så många vart ju besvikna men så är de , vill bara säga de.

Mvh Data killen på media Markt

2011-02-22 @ 18:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0