Junior-VM och Vättar

Dagen spenderades i stan tillsammans med min kompis. Det blev 4 par trosor, ett
par nya joggingbyxor, ett vitt mousserande vin till nyår; Asti Cinzano (eller
champagne som vissa påstår att det är), en ljusslinga, en vättelykta och massa
julgrejer till mamma.

Jag har pengar kvar; ca 500 kronor tror jag, plus 100 kronor kvar på presentkortet.
Använde presentkortet för att köpa nya spring/tränings/slapparbyxor på Stadium.
De hade dock inte rea på ett enda par. Riktigt dåligt. Så fick köpa till ordinarie pris;
399 kronor. De är slimmade i benen. Trots att jag har "feta" lår, så syns hamstrings
riktigt bra, precis som vadmuskelaturen. Jag visste att jag var tränad. Men blev riktigt
snyggt med tajtabyxor :P Nu ska ja bara förlora några kilo i vikt så kommer jag se
riktigt slimmad ut :) Det får jag jobba med under 2011.


Min fina vätte jag köpte idag :)


Denna köpte
jag åt mamma...


När jag skriver detta sitter jag klistrad framför tv:n. Junior-VM i ishockey drog igång
i förrgårnatt. Idag är det första tv-sändningen och svenskarna möter Ryssland. Inlednings-
vis ser det lite halvskakigt ut. Det är smågrinigt, halvtafliga skott, lite dåliga passningar.
Sverigen VM-lag i denna turnering är inte lika bra som förra årets upplaga. Precis när jag
skriver detta gör Sverige 1-0 genom Anton Lander. Jag sitter och lyssnar på när Niklas
Wikegård och Chris Härenstam håller hov :)


Mitt... bara mitt :) Sitter och knaprar på detta nu. Jag är inte stolt över det.
Men man måste få käka något när man kollar på hockey...


Min kompis hade jättekul åt mig ikväll när vi pratade på facebook. Jag satt och försökte
fördriva tiden lite. Klockan var ca 23, och jag tänkte att hon kanske ville spela lite betapet
med mig. Vi brukar ha våra duster i det. Ibland sitter vi bredvid varandra i soffan med
datorerna i knäet och spela mot varandra via nätet. Se våran konversation nerdanför:



Vi hade en rolig konversation via sms med ikväll.
Jag:  Det blir inget Uppsala imorgon. Skulle bli dåligt med tid och så,
        blir troligen på lördag eller söndag.
Hon:  Hoppas det fungerar då då.
Jag:  Mmm. Vet du, mamma tycke om mina vättar. Så hon ska köpa
        några till imorgon.
Hon: Får hoppas det finns kvar då :P Fast det gör det nog ^^
Jag:  Mmm mina vättar är snyggast :)
Hon:  Haha^^ Vättälskare:P
Jag:  Haha. Men jag tycker vättar är fina :)


Jag måste visa min fina lilla USB-gran i led, som jag köpte i söndags på Net on net när
jag var där. Den kopplas in i datorn som ni säkert förstår. Den är jättefin :) Tycker om
min gran :)
    


Under tiden då jag skrivit detta har Sverige hunnit göra 2-0 genom Fasth, på en
väldigt snygg passning av Calle Järnkrok. Härlig fysik är det.



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0