Julgran & Knäck - Check

Nu står den på gården, en grön prima gran direkt från stora vida skogen.
Ja, jag har varit ute och stulit en julgran... Jag erkänner och erkänner att jag
har syndat. Men jag skäms inte för det. Inte efter hur köpgrannen, vi köpte
förra året var... ful, sned och framförallt började den bara efter ett par timmar
inomhus. Och en sådan sak ska man betala 400 kronor för? Nä tacka vet jag
spänningen med att stjäla en gran. Jag följer lagen 99,9% av året i övrigt,
tror jag i alla fall... och man kan ju inte vara felfri. Så något måste jag ju
göra för att bryta lagar. HAHA! Visst är jag hemsk? Jag vill inte klassas som
utomjording, utan bli sedd som människa. Därför är jag inte felfri. Bra
bortförklaring där.

Just i denna skrivande stund brassar jag på knäcksörjan på spisen, i förhoppning
om att lyckas bättre än förra årets knäckok. Då stelnade aldrig knäcken, utan
det blev något halvsegt stycke som fastnade i tänderna så fort man stoppade in
det i käften. Japp, jag har inte utgivit mig för att vara mästerkock. Men jag har
aldrig heller sagt att jag inte kan försöka med uppgiften :) Ibland lyckas jag
ju faktiskt ganska bra :) Får väl se om ikväll är en sådan dag. Håller tummarna.
Tycker synd om mina föräldrar, mormor och morfar och min bror annars :P

Jaha, så vad ska man göra imorgon på julen? Det absolut första jag kommer göra
är att besöka duschen om jag inte orkar med det ikväll. Känner mig smutsig. Man
blir ju lite svettig av att pulsa i lårhög snö, men en gran släpandes i ena handen,
en såg och en ficklampa i den andra. Haha jag gjorde det jag skrev, men att
svettas var ju att ta i kanske. Jag är ju vältränad, jag är ju biff. Haha. Ni som sett
mig i verkliga livet sitter nog och undrar varför jag ljuger just nu. Men sanningen
är faktiskt, att även om jag är lite kraftig, så döljer sig det ganska mycket muskler
i kroppen. Och det är faktiskt ingen lögn. Jag skulle kunna sätta pengar på detta.
Så säker är jag :) Nä men jag va lite småanfådd när jag hämtade gran, men efter
en  minut märktes det inte ens att jag sågat i fyra-fem minuter, pulsat i lårhög snö
med extravikt i form av gran. 

Kl 14.00 är det julbord; mamma, pappa, brorsan, mormor och morfar och Stefan.
Jag hade gärna velat ha en speciell person här då med. Men så kommer det inte
att bli. Får hoppas att han eventuellt kommer ut en stund på kvällen, men det visar
sig. Skulle vara trevligt i alla fall... Saknar honom massa.

Vi får se vad det blir. Jag borde avslöja mina presenterar nu till alla. Ska göra det...
snart :) Ska slå in dem nu tänkte jag så ska fotografera dem samtidigt :P


XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0