Ishockey, längdskidor, nyår och sjukdom... Gott nytt år!

Kombinationen kanske är lite udda. Men för mig gör det inget att människor
tycker det. För många människor handlar nyår om fest, alkohol, party, alkohol
och så lite mer alkohol. Det handlar om raketer, och överförfriskade människor
som ska skjuta upp dem, varav en del misslyckas och förlorar fingrar eller andra
kroppsdelar. Det handlar även om ytligheter såsom nyårklänning
och dylikt. Tycker verkligen att tjafset kring nyårklänning är så uttjatat. Jag
spyr nästan på det. Jag förstår att människor vill vara fina till nyår och så. Men
måste vi köra samma tugg år ut och år in? Köp klänningen, håll käften och
använd den på nyår. Det måste inte bli noveller om klänningen varje dag från
det att man köpt den (kanske på mellandagsrean) fram till the doomsday.
Den snyggaste outfiten jag haft på sista nyår var en snygg svart kjol, strumpbyxor,
vit topp och svart väst. Det var 2008. Då ville jag vara extra fin då jag firade nyåret
med en person som jag tycker väldigt mycket om. Och jag fick höra då att jag var
väldigt fin med :) Jag känner att man behöver inte konstla till det en massa för att
vara fin.

Jag ska fira nyår hos min kompis ikväll. Det blir bara hon och jag. Hade velat
ha personen jag tycker om hos mig på nyår. Men det fungerade inte på grund
av en del saker. Så blir jag och min kompis. Det blir nog bra det med. Jag ska
gå i joggingbyxor, en megastor t-shirt, utan bh, osminkad och okammad, bara
för att strejka mot normen om nyårsklänning. Haha. Skämt åsido. Men kan nog
bli att jag går i joggingbyxor i alla fall. Men i övrigt kommer jag klä mig ganska
vårdat och bra. Jag måste faktiskt säga att jag har ganska bra klädsmak och
att jag kan se bra ut även om jag har en degardag :) hehe. För min handlar
nyår om vänskap, sjukdom... men framför allt om idrott. När jag skriver detta
sitter jag klistrad framför tv-apparaten och första etappen av Tour de Ski. Det
är något visst över denna lilla tour de skin varje år. Jag vet inte riktigt vad man
ska säga om tour de ski. Vissa brukar säga att mästerskapen är de som visar
vem som är bäst och så. Men jag skulle vilja säga att det inte riktigt är sanningen,
utan att tour de ski är mera det som visar vem som är bäst. Nu behöver jag
antagligen förklara hur jag tänker. Men det är ju så att touren håller på under
flera dagar, det är många lopp på ett par dagar och så. Det visar ju lite vem som
är bäst tränad och kan återhämta sig bäst. Kanske konstigt att jag ser det så,
men det gör jag i alla fall. Det finns ju dessutom lite svensk tradition över det.
Ni minns väl hur Charlotte Kalla som ett ångande lokomotiv gick som en raket
uppför den avslutande etappen, där de åker slalom uppför en slalombacke.

Kalla slaktar Kuitunen i slalombacken...



Sen ikväll klockan 22.00 ska jag inta soffan hos min kompis och ta över tv:n.
Det är nämligen hatmatch i Junior-VM; Sverige-Kanada. Då hette spelarna
Pääjärvi-Svensson, Markström, Petersson, Lander, Josefsson och Tedenby.
Iår heter de Lander, Nemeth, Lehner, Järnkrok och Landeskog. Det går inte
att missa kvällens match. Dock kommer jag inte kunna se hela, då vi ska ut
strax innan tolv och fyra av lite raketer och skåla i lite billigt, vitt mousserande
vin vid namn Asti Cinzano. Men jag tror på en rolig match ikväll i alla fall.
Hoppas verkligen inte att jag har fel. (se denna video med Niklas Klingberg där
han skvallrar om sina lagkamrater i årets junior-VM-lag.)

Niklas Klingberg skvallrar om lagkamraterna



I övrigt hade jag kanske hoppats att jag skulle ha hunnit blivit lite friskare från
min förkylning jag drabbades av i helgen som var. Och det har det. Men jag är
inte helt frisk, har en visdomstand som gör fruktansvärt ont, så känns som att
det finns en del detaljer som hade kunnat vara bättre. Jag sa till min kompis igår
att jag inte skulle dricka speciellt mycket. Då frågade hon mig om jag tänkt bli
nykterist på nyår, en fråga som faktiskt gjorde lite ont att hon ställde. Tyckte inte
det kändes helt okej, med tanke på att hon vet att jag inte mått bra de senaste
dagarna. Tycker hon faktiskt borde ha kunnat ha lite förståelse för att jag inte vill
dricka en massa när jag är sjuk, speciellt eftersom jag inte hade någon röst kvar
igår kväll. Jag mådde riktigt risigt igår kväll. När jag kom hem från innebandy
gjorde jag ångbad med oleum basileum. Det kändes bra. Men sen inatt var mina
ögon helt svullna och röda, sved och rann. Var jättejobbigt. Vet inte varför de
gjorde det.... känns lite jobbigt i ögonen idag med. Men jag mår bättre och är
inte lika nästäppt längre, så känns i alla fall lite positivt.


Såhär såg jag ut igår kväll/natt. Var extremt ljuskänslig med...

Jag hade tänkt att göra en åretslista eller summera året med mina egna
ord och tankar lite. Men jag får se om jag kommer på något bra sätt att göra
det på. Det kommer definitivt inte handla om modet iår. Tycker inte om alla ytliga
bloggar med: "Jag älskar att shoppa, O-M-G. Åh titta titta, kolla den här köpte jag
idag. O-M-G. Kolla vad snygg den är. Jag kommer bli så sjukt jävla snygg i den
och äga på festen...."
  Jag spyr tror jag. Är bara så less på ytliga bloggar. Det är
ingen kvalitet på de bloggarna alls. Skulle de skrivas på papperblad i tidningar
skulle jag lätt lägga dem på toaletten och kunna använda det och torka mig i
arslet med. Haha, jag sitter just och kollar på orden jag just skrev. Jag kanske
inte menar det bokstavligt, utan det är mer vad jag känner över de ytliga bloggarna.
Jag är för bekväm för att använda något annat än ordentligt toapapper. Haha.



Detta nyår kan summeras lite som sjukdomarnas nyår. Jag är själv lite dålig, förkyld.
Men jag är långt ifrån ensam. Jag har läst att flera på min facebook drabbats av feber.
Peppar peppar ta i trä, så har jag klarat mig ifrån febern, dock inte från snuvan, täpptheten
och halsvärken som också slagit till. Kräksjukan har också slagit till efter julbordena ute
på restaurangen och det verkar som att den sprider sig som en löpeld genom landet just
nu. Peppar peppar ta i trä, så har jag ALDRIG drabbats av vinterkräksjukan. Peppar
Peppar ta i trä, så drabbades jag inte heller av svininfluensan trots att jag valde att inte
vaccinera mig.  Jag är själv på väg att bli frisk, medan jag läst att många tvingas fira
nyår nedbäddade under täcket. Krya på er allíhopa! Ingen förtjänar att vara sjuk på nyår.





GOTT NYTT ÅR!



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0