"För OS-guldet, en efterlängtad bragd, byggd av fulländat taktiskt lagarbete och segervilja..." Och vinnaren av 2010 år bragdguld är...

Vid 13-tiden idag klargjorde Svenska dagbladet vilka som får årets bragdguld.
Inför detta året har det varit många som kandiderat till priset. Stora framgångar
inom OS lade grunden för att det blev så många kandidater till priset. För mig kändes
det ganska självklart att det skulle bli någon från OS som skulle få det, även om jag
tycker att Therese Alshammar och Emma Green i år gjort väldigt bra ifrån sig.

Årets bragdguld gick till Herrstafettlaget i skidor, som tog guld på 4x10 km vid OS,
där alla fyra åkare gjorde väldigt bra ifrån sig. Motiveringen löd följande:
"För OS-guldet, en efterlängtad bragd, byggd av fulländat taktiskt lagarbete och
segervilja..."
För mig är det lite chockerande att det var just de som fick det. Jag hade trott på ett
individuellt bragdguld i år genom att det var så många som presterade bra individuellt på OS.


Bragdlaget från OS i Vancouver 2010... fr.v Daniel Rickardsson, Anders Södergren,
Marcus Hellner och Johan Olsson

Jag tycker att det var rätt att de fick det, men ändå fel. Men det är på grund av att
det var så otroligt många som förtjänade att få bragdguldet i år. Anja Pärson tog
visserligen inget guld i OS. Men hennes mod och kamp efter den hemska kraschen
i OS, är i sig bara en bragd. En normal människa skulle aldrig ha ställt sig på ett
par skidor igen efter en sådan sak. Men Anja är en "björn" i backen, stor och
stark och ger sig inte. Envishet är hennes signum.


Bilder från stafetten och prisutdelning. Klicka på
dem för att se dem i större storlek :)



Vad tycker ni om att Bragdguldet

gick till Stafettlaget?


Är det rätt eller fel?



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 14:13:52
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Emmelist

jag hade sett en skräckfilm :P

2010-12-07 @ 14:36:23
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0