En av de bästa låtarna genom tiderna.

I Lördags sändes det näst sista avsnittet av succéprogrammet Så mycket
bättre i Tv4. Jag vet inte vad jag ska säga om programmet, mer än att
jag tyckt att det varit underbart att se gemenskapen bland de svenska
artisterna och sättet de tolkar varandras låtar på. Oavsett hur mycket
skitsnack det varit i tidningarna om att vissa ställde krav för att vara med,
så har programidéen varit bra tycker jag. En av de som stuckit ut mest är
Petra "September" Marklund, som genom sina tolkningar av vissa låtar hamnat
på förstaplatsen på listor i Sverige med låten "Mikrofonkåt". Den låten är grym.
Men i lördags gjorde hon Pluras låt "Kärlekens tunga" som jag tycker är en av
de absolut bästa låtarna som någonsin gjorts. Så bjuder på den. Gråt inte som
mig när ni hör den :) Det finns känslor inom vissa låtar och den här tar fram
mycket känslor hos mig :)




XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0