Dåligt IFF

När spelades finalen i innebandy-VM på en lördag tidigare?
De senaste två mästerskapen, innan årets, har alltid spelat sina finaler på söndagar.
Jag var laddad för att få se finalen på söndag. Men tji fick jag. Till min stora förvåning
och besvikelse upptäcker jag att matchen spelas redan idag klockan 14.30, något
som jag tycker är väldigt dåligt. Inte minst p g a att man faktiskt alltid tidigare kört
finalerna på söndagarna, utan att jag faktiskt kommer missa stora delar av matchen,
kanske till och med hela. Likadant med semifinalen igår. Så väl kanske totalt 5 minuter
av den.

Det kan ju tyckas att man kanske själv ska planera in en sådan sak. Men jag menar,
jag kan inte tidigarelägga matcher eller senarelägga dem. Det är inte jag som styr
över sådana saker. Och är jag uttagen så måste jag ju spela. Men jag tycker det
är dåligt av IFF att dels lägga finalen klockan halv tre, och dessutom på lördagen.
U-lagets match (är inte uttagen i A pga skadan jag haft samt att jag inte är 100%
tillbaka på planen), börjar klockan 14.40. Så det är skitkul att IFF lagt in innebandy-
finalstarten 10 minuter tidigare än våran. *SUCK*
Skulle vara kul om jag kunde få en förklaring på detta? Varför de ändrat matchdag
och lagt matchen så tidigt på eftermiddagen. Hade väl varit bättre att bronsmatchen
började klockan 14.40 och finalen runt 17-tiden. Så har det väl nästan alltid varit
tidigare? Varför ändra på ett vinnande koncept. Lade internationella innebandyförbundets
logga på bloggen tidigare i veckan - NO MORE säger jag bara. Här ska ni inte få någon
smygreklam eftersom ni av någon anledning förstört något bra. Jag tror nämligen
det varit mer positivt med match imorgon... och varför det... Jo många går ut på
lördagar och börjar redan planera och så vidare så tidigt på dagen. Så tror bara det
är innebandyn som förlorar på det. Jag är fruktansvärt bitter över detta. Innebandyn
är mitt liv och jag vill absolut inte missa VM-finalen. SÅ känns skit att jag kommer
göra det! Förlåt att jag är lite bitter och negativ i detta inlägget.

Annars är väl helgen ganska positiv med massa vintersport. 10.10 startar herrarnas
Alpina Värdscup med tävlingar från Val di' ser i Frankrike. Sen är det skidskytte efter
det från Hochfiltzen i Österrike. Och efter detta damernas Alpina världscup från St
Moritz. Längdskidor 12.30. Det är ännu mera sport efter detta. Men det blir väl ungefär
vad jag hinner se innan jag måste bege mig mot Björklinges fula sporthall. Ja den är inte
snygg i alla fall. Men vad gör det om hundra år? Är ju ändå bara insidan man kommer sen
när man springer ifrån motståndarlaget :P





En annan dålig grej. Blir less på människor som statusuppdaterar på Facebook elller någonannan
stans och som harnoll koll på grammatik, stavning eller att man inom svenska språket använder sig
av meningar.Jag verkligen tycker det är fruktansvärt att behöva läsa sådan här status uppdateringar:
"hej i går var jag i ensöping med min sambo hännes kusin fylde 20 år vi åt go mat o prata
lite körde bil dit det var trevligt älskar dig puss älskling". Fan tappar luften när jag försöker
läsa detta, men även på grund av hur personen misshandlat det svenska språket. Jag är lite
av en språkpolis och det erkänner jag. Man har inte MVG i Svenska A eller VG i Svenska B
för inte... Ledsen om jag märker grejer. Verkligen. Men jag ogillar verkligen misshandel av
det svenska språket såsom felstavning, missade punkter osv. Visst är det möjligt att människor
eventuellt har dyslexi och det kan man kanske inte gör något åt. Men jag har sett flera med
dyslexi, som p g a alla hjälp de fått, kan använda det svenska språket nästan helt korrekt.
Så det gå att bli ganska bra inom det svenska språket för alla oavsett dyslexi eller inte. Det
gäller att ha viljan...

Nu har jag varit negativ tillräckligt! Ja jag vet, men jag måste uttrycka vad jag känner och jag
är ledsen att ni fick ta del av det och kanske påverkas negativt av det. Förlåt förlåt förlåt.
Men jag blir så less ibland. Det är vi alla och jag är bara människa. Det är svårt att gå omkring
och le och vara positiv 24/7. Den som är det, den är inte människa.


XOXO. Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: emilia

ahha, jag kan också bli riktigt irriterad över sådana uppdateringar. Må gott!

2010-12-12 @ 09:20:45
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0