Bandyspel och sjunga... Sirius målvakt verkar ha lyckas med kombinationen

Jag klickade mig in på Maria Thurés blogg och möttes av ett inlägg där
hon berättar att bandylaget Sirius målvakt Richard Richardsson försökt
sig på en sångkarriär. Maria har länkat och nervöst väljer jag att klicka
länken. Jag spetsar mina öron och förbereder mig på världens oljud
och falsksång.

Erfarenheten av idrottstjärnor som sjunger är inte speciellt
bra. Friidrottarna Jimmy Nordin och Robert Kronberg har gjort ett försök
med musik en gång. Och deras prestationer inom friidrotten är hästlängder
bättre än deras försök att sjunga. Robert Kronberg var med i det landslag som
åkt till Aten 2004 för OS. Inför detta gjorde de största stjärnorna en låt: "Aten
våran stad
". Den går att lyssna på, rätt skön, men är få av de deltagande som
kan sjunga. Men Jimmy Nordins sånginsatser i det andra klippet nedan är ju
fan groteska. Förlåt Jimmy, men det låter ganska illa.


Fridrottlandslaget - Aten är våran stad


Jimmy Nordin - Ensam i min eka



Så frågan är då. Är kombinationen idrott-musik hemskt även när det gäller Richard
Richarsson? Ett förvånat nej måste jag säga. Killen är grym. Det kanske inte är min
musiksmak riktigt. Men att han kan sjunga är det ingen tvekan om. Han har till och
med gjort spelningar och fått mycket ros. Jag tycker definitivt det är värt att göra ett besök
på hans hemsida under fliken musik och lyssna på hans låtar. Det är bevisat att idrott och
musik inte behöver vara en dålig kombination :)



Hans hemsida hittar du på följande länk:
http://richardrichardsson.blogg.se/




XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Linn-Lay

måste bara få fråga. har du blåa eller gröna ögn? för dem e verkligen klarfärgade och as snyggt! :D

2010-12-27 @ 18:26:20
URL: http://linn-lay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0