Alla har sina problem...

Jag reagerade på en sak ikväll. På en väns facebook, där personen på uppenbart
skämt frågar vem fan Jay Smith som vann Idol är, så finns det personer som sitter och
svarar på ett sätt som jag kan tycka känns lite överdrivet på sätt och vis.
En av svaren var: "En sjungande knarkare..."

Jag tycker att det är ganska dåligt att skriva en sådan sak. Visst har killen använt
droger tidigare och det är inget jag säger något om. Visst kanske inte killen är den
förebild man vill att sina barn ska ha. Jag tror inte Jay ser sig som en förebild
heller. Han har säkert ransakat sig en, två... ja hur många gånger som helst över det
val han gjorde som ung. Jag tror inte han kan stå upp och säga att han är en bra
förebild. Men det är det som är skönt med honom på ett sätt, han visar att han är
människa och han visar att man trots tidigare problem i livet, faktiskt kan nå
framgång och övervinna det som kanske är livshotande. Men att beskriva Jay som
en knarkare som sjunger, trots att han tidigare använde droger, känns för mig ganska
barnsligt. Det är att döma människor för det som de gjorde tidigare i sitt liv.


Jay Smith tar sig an Billy Idols "White wedding..."

Tänk om jag skulle börja rabbla upp det jag har gjort under min barndom. Jag
skulle inte bli sedd som ett helgon. Jag tänker inte säga rakt ut att jag var en
mobbare. Men jag var inte en ängel heller. Jag har retat folk under mina dagar
och det är inget jag är stolt över. Men som svag, sparkar man gärna på andra
för att känna sig stark. Det är sjukligt över hur människors psyke fungerar.
OBS! ATT JAG INTE SAGT ATT MÄNNISKAN SOM UTTALADE DETTA OM JAY,
ÄR SVAG! UTAN MER DÖMANDE. Men säg att jag skulle komma med i idol,
ja jag var faktiskt på väg att söka för ett par år sedan. Ska man omtala mig
då som: "En sjungande mobbare..." Jag bara funderar på varför vi har sådan
nedlåtande syn på varandra. Skulle du bara för att du berättar över en sak
som du kanske inte är så stolt över, vilja bli nedvärderad för något du gjort
tidigare under ditt liv?


Ska vi nedvärdera en sångare som gör en låt bättre än orginalartisten. Efter Jay's framträndande
under finalen, så existerar inte ens Madonna i mina ögon när det gäller denna låten...

Jay Smith har haft sina problem i livet. Han var beroende av droger. Hur han
hamnade där och varför kanske vi aldrig får veta. All People got some issues,
det betyder ungefär att alla människor har sina problem. Ska jag bara för
att någon är beronde av nikotin, koffein eller socker börja nedvärdera och
omnämna dem som en "nikotinberoende sångare?" När shape up folk.
Jag är förvånad över att jag skriver detta eftersom jag tidigare varit hemskt
fördömande mot människor, även om jag tror jag är mycket bättre idag. Men
oavsett vad vi gjort i vårat tidigare liv, eller vad vi göra nu (ja kanske inte
om det är en person som dödat någon), så tycker jag att vi faktiskt ska försöka
respektera andra människor och inte nedvärdera dem för tidigare val i livet.
Vi kan inte älska alla, men vi kan försöka att inte hata och nedvärdera dem i
alla fall.

MAKE LOVE, NOT WAR :)

Oavsett om Jay tidigare knarkat så är han en jävligt duktig och komeptent
sångare. Tror han kommer kunna slå utomlands.


Säger bara en sak; JJJJJJJJAAAAYYYY! När killen sjunger ryser jag. Killen har grym röst
oavsett om han knarkat osv. Vag gör det om de om 100 år?


XOXO Jenny has left the building.





Kommentarer
Postat av: Jocke

Ja, vad skall man säga.. Jay är en talang vi sällan skådar i Sverige; man kan ju fråga sig vad folk vill ha, något slätstruket pop-brus eller något som faktiskt låter som det har känsla?



Vad gäller Jays knarkande eller icke-knarkande så är väl det upp till Jay och ingen annan :-)



http://www.joho.se/index.php?/archives/377-Jay-Smith-from-Idol-2010-Sweden,-an-Idol-with-an-attitude.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0