7 veckor kvar...

För ca 1 vecka sedan föddes valpkullen som vi skulle få en foderhund ifrån. Jag vågar inte
riktigt tro det ännu. Men jag pratade med uppfödaren idag på dagen och det var bara positivt...
rakt igenom. Sådan trevlig uppfödare, så lätt att ha att göra med. Jag "älskar" människor som
är tillmötes- gående, glada och positiva. Och jag kan inte säga annat än att denna uppfödaren
är det :)

Någongång under vecka 2 nästa år, ska vi åka och träffa de små hårbollarna. Jag längtar
faktiskt dit. Haha vill så gärna träffa våran vovve. Det är dock ännu inte riktigt 100%
vilken av tikarna vi ska ta, då de måste bli äldre för att uppfödaren ska kunna se vilken
tik som är bäst exteriört. Men alla är superfina. Hundarna är av rasen finsk lapphund och
alla tikarna är viltfärgade, vilket domarna prioriterar framför t ex helfärgade av den rasen
på utställningar.

Föräldrarna till valparna är:

Raidokkas Lelu; eller Sotis som hon heter till            Lumikummun Elmeri; eller Elmeri som
vardags, är mamma till kullen...                              han kallas till vardags, är pappa till
                                                                            kullen...


* En av tikvalparna är svart och har grå vilttäckning
* Den andra är svart med ljus underpäls och kommer med stor sannolikhet bli väldigt
   lik sin pappa (se bild ovan på Elmeri) i färgen. pappa
* Den tredje tiken är brun och har guldfärgad vilttäckning.


Lägger upp lite individuella bilder på tikarna nedan. Observera att ordningen
på varje tiks individuella bilder, inte stämmer överrens med ordningen på
beskrivningen över hur de alla tre ser ut ovan.

Tik 1 (klicka för att förstora)

                 
Bild 1 & 2; 1 vecka.
Bild 3; 3 dagar


Tik 2 (klicka för att förstora)

        
Bild 1 & 2; 1 vecka.
Bild 3; 3 dagar


Tik 3 (Klicka för att förstora)

        
Bild 1 & 2; 1 vecka.
Bild 3; 3 dagar


Bilderna är alla lånade från Lapptoppens kennel, kenneln som har valparna och
därifrån vi ska ta en valp. Ägaren är heter Mona Fagerbrink och det är verkligen
en person och en kennel som jag rekommenderar. Väldigt trevligt att ha med
henne att göra :)



Jag brukar inte skriva om hundar i normala fall. Men just nu eftersom vi ska skaffa hund
och eftersom det är en sak som gör mig glad, så tycker jag det är kul att dela med mig
av min glädje :) Hoppas ni gillar att jag gör det.

XOXO Jenny has left he building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0