Trötthet

Var extremt trött idag (igår). Så blev inget blogginlägg.
Skulle skrivit om innebandy tänkte jag, yppat funderingar
och tankar kring vissa ämnen inom sporten. Men det har
inte funnits ork helt enkelt. Har varit i Uppsala, köpt
nya springskor. Blev Kayano 16. Och dessutom köpt
körlektioner. Brände 6400 kronor i Uppsala idag *gulp*
Jag fick 7800 kronor i lön från pappas jobb. Så har inte
så mycket pengar kvar. Men inatt trillade det in ytterligare
nästan 6000 kronor från jobbet på äldreboendet i slutet av Juli.´
Tycker inte att jag jobbade så många dagar, men det blev
visst hela 68 timmar och lite OB-lön på det.
Timlön: 95.15 kronor
Vardagskvälls-OB= 18.50 kronor
Helg-OB: 45.50 kronor
Tjänar alltså 140,65 kronor i timmen på helgerna.
Det är inte fyskam timlön.

Har sedan haft träning under kvällen, en träning som var sådär.
Vissa saker vi gjorde är överskattat eftersom vi faktiskt har match
på lördag och enligt mig i alla fall borde ha matchtränat lite.
Men så kan det vara ibland, orkar inte gräva ner mig i skiten.
Får bara hoppas att det går bra på lördag eftersom vi endast
matchtränat en gång innan matchen. Vi möter visserligen ett
D4-lag och vi själva spelar i D3. Dock viktigt att vi inte underskattar
dem.

Nu ska jag sova, upp om mindre än 6 timmar och ska till stan.
På eftermiddagen/kvällen ska jag försöka spotta ur mig
minst ett inlägg här i alla fall. Blir tidig sänggång ikväll eftersom
jag ska upp klockan 6 på lördagen. Jobba 7-12, spela match och
sedan jobba 17-20 på lördagkvällen. Usch, jag förstår att ni inte är
avundsjuka på mig när det gäller lördagen. Men blir en redig hacka
pengar i alla fall. Jobbar totalt 12,5 timme i helgen. Så tjänar
140,65 x 12, alltså ca 1700 kronor i helgen. Hade kunnat få jobba
8,5 timmar på söndagen och alltså tjänat hela 2200 kronor i helgen.
Men känner att jag faktiskt måste få vara ledig också, samt att jag
eventuellt har en sak planerat på förmiddagen. Har i alla fall 3 saker som
jag funderar på att skriva om, kommer nog skriva om alla 3, men kanske´
inte publicera dem alla på en gång. Kanske väntar med något till på
lördag med ;) den som lever får se.

See ya later, Bitches ;)






Kommentarer
Postat av: hanna

heeey jag gillar din blogg!

2010-08-27 @ 09:38:16
URL: http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0