Tillbringat eftermiddagen under skalpellen

Ja som rubriken säger så har jag tillbringat en del av eftermiddagen hos
kirurgen; öron-näsa-hals-kirurgen då jag för ett par månader sedan upptäckte
en knöl under tungan. Läkaren opererade bort det, som han i stort sett
kan garantera, är en cysta som uppstått på grund av att en spottkörtel under
tungan täppts till. Dock är den skickad på biopsi. Vet inte om jag kanske oroade
honom lite då jag berättade att min farbror relativt nyligen opererat bort något
som efter en biopsi visade sig vara förstadiet till tungcancer. Men han verkade
ganska lugn läkaren så jag känner mig också lugn. Kommer ha svaret i
min hand om ca tre veckor... tänker inte oroa mig eftersom jag litar
på läkaren.

Jag mår inte så jättebra ikväll på grund av värken. Har knaprat Alvedon och
Ipren sedan sen eftermiddag. Jobbigaste var att jag hade en körkortsutbildning;
riskettan, ca en timme efter att jag lämnat läkaren. När bedövningen släppte och
värken började ta vid blev jag riktigt illamående... önskade i det läget att jag
hellre låg hemma än satt på en utbildning. Tog en ipren då och det dröjde
inte lång tid innan värken avtog. SÅ orkade ta mig igenom utbildningen som
faktiskt var intressant. Vi såg några korta filmer under utbildningen...
En film heter Ett ödesdigert val. Jag har sett filmen en gång tidigare, i högstadiet
på biologin då vi pratade om just alkohol och drogen. Jag kan fortfarande efter
utbildningen känna att jag inte lärt mig jättemycket mer än det jag redan innan
kunde, så känns som att utbildningen i mitt fall var lite bortkastad tid. Men
den var obligatorisk, så fanns inget att att göra än att gå den. Dock tyckte jag
att det var riktigt trevligt på utbildningen. Tyckte verkligen läraren som hade
Riskettan var grym. Efter vi sett filmen jag nyligen nämde så flög ambulanshelikoptern
förbi. Samtidigt blåser läraren ut ett ljus som brinner och säger:
"Just i denna sekund så dog kanske en person i trafiken, på grund av rattfylla..."
Han fick verkligen en att leva in i situationerna.

Han sa innan att utbildningen var väldigt mörk, att han nästan skulle vilja ha prästskrud
när han tog upp de mörka saker som togs upp på lektionen. Kanske stämde det,
kanske inte...

Visste ni att en lättöl per dag i en månads tid motsvarar lika mycket som en hel 75:a sprit?
Man tänker inte i den banorna alls när man tänker på en lättöl och att man faktiskt får
köra då man druckit en lättöl.


Utbildningen var inte bara mörk. Lägger upp några roliga filmer här som är informations-
filmer om droger och alkohol:









Kommentarer
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen.

2010-08-18 @ 13:28:41
URL: http://shikos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0