Beat all your prejudices up

Vem väljer vad vil gillar för musik? Det är en fråga jag ställt mig.
Hur kommer det sig att vissa gillar musik som metal där det enligt mig
mest förekommer skrik? Vem väljer att jag gillar i stort sett all sorts musik?

Jag brukar ibland fundera på om det går att se på en människa genom den
personens stil? Men när jag går tillbaka till mig själv och funderar, så borde
inte så vara fallet. Ta mig som exempel. Jag är en människa som gillar att klä
mig i svartaa byxor, gärna med pressväck som är vida rakt av och skjorta
till det. Vad för musik borde jag då lyssna på? när jag funderar på det kommer
jag på att det kanske inte alltid är så att man klär sig efter sin musiksmak.

Ni som känner mig vet att jag lyssnar på alla sorts musik; Eminem, Dead By April,
Lisa Nilsson, Britney Spears, Bruce Springsteen och Christina Aguiler,
för att bara nämna några artister. Jag bill påstå att jag är en kamelont när det gäller
min musiksmak.

Hur många av er som inte känner mig och som läser bloggen trodde att jag var en
Eminemälskare?

Bara för detta och för att totalkrossa eventuella fördomar tänker jag bjuda'
på lite sjysst musik av honom :)

Eminem - Sing for the moment

Eminem .feat. Rihanna - Like the way you lie



Eminem - Cleaning out my closet





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0