Äntligen ett innebandyspel - eller är det ÄNTLIGEN efter provspel?

För första gången har det kommit ett PC-spel med innebandy
som sport. Jag har tidigare spelat lite olika sport spel på datorn;
Tiger Woods golf, NHL-spel. Har även försökt mig på NFL Madden
en gång med fungerade inte att göra som det stod i instruktionerna.
Absolut bäst var NHL-spelen. Jag vann ganska många matcher,
kanske för att jag körde på det lättaste. Men minns också att det
gick bra om man körde på en högre svårighetsgrad.

Jag har i alla fall testat demoversionen av Innebandyspelet. Det är
ju svårt att sätta betyg på en demoversion. men jag är faktiskt besviken.
Grafiken kunde ha varit mycket bättre. Man har kommit så långt idag
med dator och grafikutveckling att det är en besvikelse att spela. Det
enda som det är bra grafik på är golvet i spelet. Dessutom flyttar inte
spelet över
markören för
vem man styR
till den spelaren
närmast bollen
i tid. Innan
markören är över
har motståndarspelare
redan hunnit springa
förbi. Spelet är under
utveckling dock, riktigt
versionen kommer i
December. Jag hoppas
de har hunnit kolla över
sådan här saker då,
annars skulle jag säga
att det är bortkastade
pengar att köpa spelet.
Sedan har finnarna
som gjort detta döpt svenska spelarna utan vidare, finns inget känt namn med.
I finska laget i spelet finns bl.a Rickie Hyvörinen.

När det gäller att styra gubbarna i spelet är det för mycket knappar att
hålla reda på när man sitter vid ett PC-tangentbord. Det bästa är att ha
en joystick med lättillgängliga knappar. Annars måste
du nämligen kombinera tänkandet om vad du ska göra för drag i spelet
och samtidigt komma ihåg: "Vilken knapp var det nu jag skulle trycka på?"

Just nu ger jag spelet betyg 3/5 och det höjs lite i och med att jag själv
har innebandy i hjärtat. Annars hade nog spelet inte riktigt nått upp till
den där trean. Jag vill se en liten förbättring i saker.

Demoversionen finns att ladda ner här:
http://www.gameupdates.org/details.php?id=4265

Ni som är innebandyintresserade, testa ladda ner det och spela det.
Skulle vara kul att höra andras reflektioner över spelet.









Kommentarer
Postat av: Mosen

Ja alla bilder är på mig. Jag har fortfarande mina fina former kvar. Jag har blivit fastare och fått lite mindre mage och stjärt. men mina underbara former följer nog med mig till döden om jag har tur :)

2010-08-19 @ 11:28:15
URL: http://mosens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0