Lugnaste valborgen på länge?

Min valborgsmässoafton började som så många år tillbaka vid kajen vid fyrisån
där jag och Ulla satt och iaktog de människor som flitigt byggt flottar
av frigolit och diverse andra tillhörigheter. Det är alltid lika kul att se om
båtarna ska hålla för både kvarnfallet och islandsfallet. Redan tidigt
under loppet kom de söndertrasade båtar flytandes ner för ån och
islandsfallet, något som avslöjade att en del båtar inte klarat första
hindret. Den första bemannade farkosten som kom under islandsbron
klarade dock inte den starka ström och de starka virvlar som bildats
vid fallet genom de höga vattennivåerna. Men desto roligare är det
för oss som kollar på :) Förövrigt var det förvånansvärt många båtar som
klarade av utmaningen och tog sig i mål. Jag var positivt överraskad att
det inte var speciellt mycket fylla på stan. Nu var inte vi inne länge och
dessutom slår nog fyllan till lite senare... men ofta vid den tiden vi var
inne har man ibland sett ungdomar ligga nästan ligga däckade på
parkbänkar och diverse sittplatser i city.











Ulla är alltid lika samarbetsvillig vid fotografering

Vid halv tolv och ett trettio-fyrtiotal båtar senare, valde Ulla och jag
oss att bege oss upp på stan för att köpa något att äta... min mage
var heltom då jag endast hann få i mig en tallrik fil innan jag var
tvungen att åka hemifrån. Jag är en riktig tidsoptimist har jag insett.
Alltid ute i sista stund. hehe.
Det blev en kycklingbaugette på subway som var riktigt god. Första
gången jag åt på subway idag och det var riktigt gott. Efter detta köpte vi
två askar med jordgubbar. Den ena av dem hade nästan helt tömts innan
vi lämnade stationen i Uppsala. Den andra står framför mig på bordet
just nu, oöppnad och ser riktigt inbjudande ut.


Dagen fortsatte hemma hos mig där Ulla och jag spelade kubb i shorts och
linne. Det va riktigt skönt väder. Dock har molnen en tendens att förfölja mig.
Där det är sol och jag går ut, där blir det molningt. Jag tycker vädret ska vara
snällt mot mig :P Vid tretiden begav sig hon hemåt för att fixa med smörgåstårtorna
till imorgon samtidigt som jag sjönk ner i soffan då jag var riktigt trött.
Vid sextiden på kvällen tände vi grillen för årets premiärgrillning; Oxfilé.
Det blev riktigt gott :) Tillsammans med potatisgratäng var det perfekt.

Efter maten, cirka kvart i nio cyklade Ulla och jag till kasen som årligen anordnas
här i byn på sista april. Det var en cykeltur på 2 kilometer och vi stannade i
tio minuter vid kasen. Vi var bara där och kolla läget. nu ligger jag här på soffan med
benen i kors och kollar på film. Man behöver inte dricka för att ha en trevlig valborg.
Jag måste nog säga att det varit den lugnaste valborgen på länge när det gäller
fylla och dylikt. Det enda jag har druckit är cirka 3 dl mousserande vitt vin.
Nu glor jag på Men in black filmerna med en stor svartvit kissekatt på åtta
kilo hos mig... :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0