Polisen gör inte skillnad av folk och folk - Blondinbella räknas som en vanlig Svensson.

Jag måste säga att jag blev ganska glad när jag läste om en artikel som
Aftonbladets nöjestidning Klick! skrivit om. Artikeln handlade om ett blogg-
inlägg som brunetten Isabella Löwengrip, även känd som blondinbella, skrev
på sin blogg häromdagen.

Jag har alltid fått en känsla av att blondinbella försöker vara så perfekt och
fick mig också ett gott skratt när jag läste att hon på grund av att en tvåsitsig bil
var full, hoppade upp och satte sig i knäet på en kompis i bilen under en färd
till en fest. Tyvärr klarade hon sig inte undan polisen.
På strandvägen i Stockholm blev hon stoppad av polisen och fick sig en rejäl
utskällning. Polismannen menade på att skulle de krocka fanns risken att hennes
skalle skulle spricka, vilket skulle leda till att hans skattepengar skulle behöva
användas för att reparera hennes skador och ta hand om henne då hon inte längre
skulle klara sig själv efter en eventuell olycka med sprucken skalle som utgång.

Vem hoppas, genom att skämmas och be om ursäkt, få slippa böter?
Jo blondinbella. Tycker det är lite dåligt att tro att man ska slippa böter i sådant läge.
Känns som att hon försökte utnyttja sitt kändisskap för att kunna gå runt lagen.
Ingen slipper böter i Sverige, inte ens kändisar som tror de kan slippa undan lagen,
för att det är kända. Tycker det är skönt att polisen inte gör skillnad på folk och folk.
Även om jag säger att poliser inte gör skillnad på folk och folk, så är det
en fråga som kan diskuteras. Men jag tänker inte göra det nu, och är glad att
bella fick böter. Det är en lärdom för henne själv... då tänker hon förhoppningsvis
på att använda bälte i fortsättningen. 1500 kronor blev utgiften för lagbrottet.
Det drabbar ingen fattig som blondinbella, men de känns nog ändå.
Hon sa att folk förmodligen skulle skratta åt henne. Jag vet inte om jag ska skratta
eller gråta. Jag skrattar lite för att jag tycker det är skönt att polisen gör sitt jobb
i detta läget och ser till att hon får betala böter, eftersom alla som bryter mot lagen
ska sona för det. Jag skrattar inte åt att hon åkte fast.. Men samtidigt vill jag gråta för
att jag ser att hon tror att hon ska klara sig undan lagen.

Hur som helst får jag i alla fall hoppas att hon har lärt sig något av incidenten.






Kommentarer
Postat av: Sofie

Snygg blogg! Kram/ Sofie =)

2009-10-16 @ 14:01:20
URL: http://sofie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0