Ny säsong - Nya visioner

Imorgon börjar innebandysäsongen på allvar. Rasbo IK dam har seriepremiär
i division 4 Östra mot Rimbo IBK på hemmaplan. Jag är uttagen och ser verkligen
fram emot matchen. Det ska bli kul att gå in på planen och kötta. Det låter säkert
märkligt att jag säger kötta, men med det menar jag att gå in på planen och köra
och våga vara lite tuff i närkamperna (observera att jag dock inte menar brutal).

Försäsongen, som inte pågått i mer än ca 2 månader, har varit av blandade resultat.
Vi har spelat några träningsmatcher och även hunnit med att möta divison 3-laget
Arlanda IBF i DM. De matcher vi spelat hittills har inte gett någon vinst, även om vi faktiskt
förtjänade att vinna både DM-matchen mot Arlanda och även träningsmatchen mot
Väsbys damjuniorer. Vi hade stora delar av matcherna och spelade stundtals ut lagen.
Matchen mot Väsbys juniorer slutade med förlust 5-1. Alltså gjorde Väsby många mål. De hade tur,
för deras spel var inte bra. Vårat var mycket bättre och jag vet att jag själv gjorde 1 eller 2 missar i den matchen
som tyvärr innebar mål för Väsby. Men oavsett dessa så var vi mera värda vinsten än dem, eftersom
vi spelade så mycket bättre och hade ett bra spel mot dem. Mot Arlanda blev det uddamålsförlust med 3-4.
Likaså där hade vi väldigt ofta ett mycket bättre spel, men fick inte in bollarna i mål. Dessa lag ska nog vara
glada att de hade de målvakter de hade, annars hade de åkt på ordentligt med däng av oss.
Men ibland går inte bollarna in och man har otur att stolpar är i vägen. Alla i laget gjorde
i alla fall rysligt bra insatser mot dessa lag. Vi mötte även Almunges damlag. Vi spelade 1-1.
Det är en match vi också borde vunnit eftersom vi med en säsong inom daminnebandyn har mer
rutin och vana. Tyvärr så går det inte vinna matcher när man möter
ett spelmässigt sämre lag som går på superhög press och förstör spelet lite. Vet inte om det är okej
att jag säger så. Men att försöka få sitt egna spel att fungera när det lag man möter är lite
"spelförstörare", vilket är så typiskt för lag som är lite underlägsna, brukar inte gå så bra.
Men vi möter dem igen senare i seriespelet. Då ska de få se var skåpet ska stå :)

Jag vet inte om jag ska nämna att vi faktiskt åkte på stryk av P95:orna i klubben
i tisdags med 10-0. *visslar* Det kanske är något jag kanske ska tala tyst om. Men jag kan
samtidigt inte låta bli att förundras över dem och deras smidighet. Dessutom kände jag
mig omotiverad och trött. Hade ingen ork. Vet inte hur de andra i laget upplevde matchen.
Men jag blir faktiskt lite avis. P95:orna var dubbelt så korta som mig, så var lite jobbigt att få tag på
dem. Råkade välta ett par spelare när de stod som fotbollsspelare och försökte få kontroll på
bollarna med fötterna. Jag ska dock tillägga att jag inte tog i, utan mera gick in i dem :P



Inför denna säsongen har jag inte vetat vad lagets målsättning varit, framförallt vad
klubben har för tankar angående oss. Igår fick jag klartecken på det, något som underlättar
för mig. Att bara spela utan att ha något mål kan ibland kännas oinspirerande. Tänk dig själv
att du är ute och springer innan träningen. Du vet att du springer för att få kondition, men inte
varför du behöver kondition. Okej det kanske var ett dåligt exempel. Men det är ungefär så jag tänker,
varför ska jag träna när jag inte har någon målsättning eller något att träna för. Nu fick jag veta igår
att klubbens målsättning till 100% är att gå upp från division 4 iår. Jag kan säga att jag blev rysligt
glad när jag hörde det, för det är exakt de tankar jag har haft med inför denna säsong. Att veta
målsättningen gör mig extremt mer motiverad.

Mina tankar inför matchen imorn handlar om en sak; Vinst till 100%. Det finns inte i min vokabulär
att vi ska förlora. Vi vann alla tre matcher mot Rimbo förra året. Det var ofta övertygande segrar.
Men Rimbo är tillbaka iår, bättre än förra året, så vi kan inte förvänta oss en promenadseger.
Och under sista matchen vi mötte dem förra året visade de att övning hade gett färdighet. Men
vi är bra och vi har ett bra lag. Det finns inga enkla segrar och vi kommer att få
kämpa hårt för att vinna imorgon. Jag citerar en nära vän och en person som betyder
otroligt mycket för mig: "Ingen match är färdigspelad förrän klockan visar 60.00 på resultattavlan"

Det är viktigt att vi går i med en bra inställning imorn; att vi är positiva och motiverade
och att vi inte förväntar oss att det blir en enkel seger imorn. Jag vet att vi kan, jag vet att vi
vill, jag vet att vi vågar! Jag kommer i alla fall vara superladdad imorgon. Är ganska bra laddad redan nu,
vilket betyder att jag kommer bli ännu mera taggad inför imorn :)

Vi kan, vi vill, vi vågar! Den inställningen imorn så ska vi kunna vinna.
Ser fram emot matchen imorn.

Matchen är kl 14.30 i Hall 2000 i Gåvsta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0