Vad är värst? Behöver er läsares åsikter

Jag vet att jag kanske  inte har jättemånga läsare, men
det finns ändå några besökare varje dag. Jag har en fråga
till er och nedan finns fyra olika påståenden.

Om du hade en tvilling-syster/-bror och den dog.
Vad skulle vara det värsta?

*
Att se den dö ifrån dig mitt framför ögonen på dig medan
du försöker övertyga henne/honom om att det ska gå bra och
håller denne i handen, fast att han/hon är döende?

* Att personen dör direkt i en trafikolycka?

* Att den dör på operation?

* Att den ligger i koma och till slut konstateras vara hjärndöd och
du/familjen tvingas stänga av respiratorn?




Jag vet inte riktigt om jag vill gå in på varför jag ställer denna fråga
och vill höra människors svar. Jag planerar nämligen ett litet projekt, varpå
det påstående med mest antal röster, med största sannolikhet kommer att ingå.
Känns lite hemligt eftersom jag ännu inte vet vad det ska bli av det.
Ser hjärna att du skriver en kommentar och skriver vad du tycker är det
värsta.






Kommentarer
Postat av: anonym

Respirator grejen. Att systern först dör i bussolyckan och hamnar i respirator. Läste att du tänkt skriva en bok. Först skulle hon kunna ga till sin syster pa sjukhuset varje dag och berätta om hur det gar pa innerbandyn, och vara övertygad om att systern kommer bli frisk igen. Sedan i slutet av boken kan hon ta farväl av sin syster. Och varje gang hon spelar innerbandy, sa spelar hon i fortsättningen inte bara av kärleken till sporten. Utan ocksa av kärleken, och minnet, av sin syster.

2009-11-11 @ 23:09:28
Postat av: Jenny

Tack för tipset =)

Saken är den att systern ska dö ganska tidigt i boken, kan inte på första sidan... men troligen kanske i slutet av första eller någongång i andra kapitlet. Jag känner att jag har bokens upplägg klart för mig, men jag behöver.

Systrarna spelar i ett topplag i Uppsala. Det ska ske en bussolycka på väg hem från en match mot ett annat topplag... många spelare ska komma att förolyckas... däribland en tvillingsyster till en tjej i laget som klarar sig med småblessyrer efter olyckan. Men jag vet inte på vilket sätt som den här tjejen ska dö på... det känns som att det där med respiratorgrejen kan vara en sak, men hon ska alltså dö ganska snabbt... hon kan ju ligga i respirator några dagar (kan ju konstatera henne som hjärndöd efter några dagar).

Hon kommer att spela innebandy igen, men då kommer hon göra det för systerna också precis som du tycker hon ska...

2009-11-12 @ 11:43:11
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0