Idol – gör dig till en slampa inom musiken!

Det i alla fall något som Expressens Maria Brander påstår.
Det var efter att Reza i fredags fick lämna idol, som expressenskribenten
i en text (Reza kommer ångra sin medverkan i idol) gjorde detta uttala-
nde. Hon menar på att artisterna blir slampiga musikaliskt där de

bjuder ut sig med sina 099-nummer, säljer sig lätt och tillfredsställer
publikens önskningar. Enligt Maria kommer dessa artister som kommer fram
genom idol att inom ett par år ångra sitt deltagande för att de fått en stämpel där
idol sätts framför deras namn. Jag kan förstå hur hon menar med att de får en stä-
mpel på sig. Men att det skulle vara slampigt att tävla i musik är något som Maria
Brander fått om bakfoten.


Jag brukar försöka att inte
bry mig om småsaker som jag inte kan göra något åt.
På så sätt slipper jag slösa onödig energi. Men jag kan bli irriterad på folk som
hetsar upp sig över småsaker, som Maria Brander gör i denna… krönika får jag väl
nästan kalla det. Jag tycker att ska hon lägga krut på något och säga att
någonting är slampigt, ska hon inrikta sig på rätt saker… t ex att tv 6 sänder ett
program där det går ut på att vara så slampig som möjligt; Paradise hotel, för att
kunna hålla sig kvar i tv. Att sex säljer är något som de flesta redan vet.

Men hur kommer det sig att man börjar hacka på musiktävlingar och påstår att de
som deltar är slampiga musikaliskt, istället för att faktisk se till vad som verkligen är
slampigt, som program där sex är en stor del; Paradise hotel och även Big Brother?
De deltagande blir märkta för livet, och det på ett dåligt sätt med tanke på vad serierna går
ut på. Vem vill leva med en stämpeln som t ex Jacqueline "slampan" Ferm efter att
man inte längre deltar i en såpa. Jag trodde man ville bli ihågkommen för bra
saker, som de flesta idoldeltagarna blir. Det är väl enligt min mening bättre att bli
ihågkommen som en bra artist än en slampa.
Jag vet att det finns dem som tycker att Paradise hotel och Big Brother (när det
sändes en gång i tiden) är jättebra program och det får stå för dem. Alla har ju
sina åsikter. Jag kan dock tycka att det är konstigt att man börjar säga att idoldel-
tagarna är slampiga musikaliskt, när t ex Jacqueline Ferm blir känd för att hon är dotter till
en stor brottsling; Lars Ferm (tidigare Svartenbrandt) och hade sex första kvällen i
nya Paradise hotel (har läst det i nöjestidningar.)


Förresten Maria Brander, vem är Sveriges senaste musikexport som blivit
stor i utlandet och toppat listor i England och USA?

- Agnes Carlsson som vann idol 2005 som 17-åring. Smaka på den!
Vilken slampa hon är musikaliskt, Maria!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0