Vem ska rädda b-kändisarna när deras stjärna dalar?

Ibland har jag funderat på att skriva något skit om blondinbella i min blogg, därför att jag varit så less på henne och hennes "drömliv" där de mesta handlar om modé som det är extremt många som skriver om idag. Men jag tänker inte göra det. Jag tänker istället skriva om mina funderingar på hur hennes och alla andra b-kändisars liv kommer att se ut den dagen deras image, deras grej som det är känd för, rasar samman.

Vi kan börja med Isabella "blondinbella" Löwengrip. Någonstans läste jag om att hon absolut inte kom från en välbergad familj. Men med tanke på namnet Löwengrip, som jag faktiskt måste erkänna låter ganska adligt, känner inte jag att jag riktigt tror på dessa uppgifter. Jag vet naturligtvis inte hur hennes liv såg ut innan hon blev "känd för ingenting". Ja, det var ju som sagt var en blogg som handlade om mode och som jag måste säga att många unga tjejers liv handlar om. Att skriva är blogg är inte direkt jobbigt och dessutom är det så otroligt stort idag. "Blondinbella" kan säkert vara en trevlig tjej. Men jag funderar över hennes liv den dagen då människor börjar "glömma" blondinbella. Hon skriver på sin blogg att hon hoppas på att vara ekonomiskt oberoende innan 20 års ålder. Vad är det för mål att ha? Pengar är absolut bra att ha, det kan göra mig glad om jag har pengar. Men vad är det emot att vara lycklig med någon man älskar (vilket i och för sig även blondinbella är). Jag kan önska att jag hade mera pengar, det ska jag inte ljuga om. Men samtidigt känner jag att jag vill göra något här i livet... jag vill utvecklas, växa, lära mig nya saker. Ett av mina mål just nu är att se till att lära mig kurserna i Matematik C och D och att läsa in kursena Fysik A & B, kemi A & B och Biologi A & B, för att den dagen jag skriver högskoleprov, ska kunna vara så förberedd att jag ska kunna få nästintill full pott, som i sin tur ger mig en plats på läkarlinjen. Hur ska blondinbellas liv bli? Hon tjänar pengar hit och dit medan en annan sliter för att överhuvudtaget få ett extrajobb. Det är orättvist. Men jag erkänner att jag samtidigt är glad för att jag får kämpa lite. Ska Isabella sätta sig ner efter sitt gymnasietid och inte skaffa sig en fullgjord utbildning. Stackars flicka i så fall. Hoppas hon mår bra av att hennes liv är som det är idag och hoppas att hon har större ambitioner. För den dagen stjärnan dalar, vilket den kommer, så kommer inte livet bli lätt annars. Håller tummarna för att hon har ambitioner och orken att plugga vidare.

En annan person som blev känd för ingenting är Linda Rosing. För att vara ärlig tycker jag faktiskt synd om henne innerst inne. Samtidigt kan jag tycka att hon själv satt sig i den situation där hon är idag. Det var ingen som bad henne ha sex med Micke i Big Brotther-huset för några år sedan. Det var något hon själv gjorde. Det var ingen som bad henne förstora brösten och försöka bli en size 0 för att kunna vika ut sig i playboy. För henne har tiden efter vistelsen i Big Brother-huset varit en plåga... och då menar jag P-L-Å-G-A med sstora bokstäver. När jag ser henne idag på bilder, finns det gången då jag frågat mig om det är en tjej eller en kille. ibland funderar jag på om det är Rickard Engfors utklädd till drag-queen på bilderna som föreställer henne? Alla operationer har förstört hennes kropp. Vem är hon som människa. Allt jag ser är en förstörd kropp med ett ansikte som är översminkad. Är det ett sätt att dölja vem hon är? Skäms hon för den hon är? Hon håller sig alltid kvar med ett lillfinger i kändisvärlden tack vare skandaler och diverse trick. Det är sorgligt att se hur hon brutits ner av droger, skönhetsoperationer och problem i sitt liv.


  Rickard Engfors som dragqueen                              Linda Rosing as herself



Det finns en lång lista på kvinnor, svenska kvinnor som gjort allting för att bli känd och som gör allting för att hålla sig kvar i kändisvimlet med diverse skandaler. Den enda som jag personligen tycker gjort något som jag tycker är bra, är Carolina Gynning. Hennes sätt att ta sig fram till kändiseliten är ingenting att hurra för. Men idag är hon konstnär och lever på det. Hon gör något hon tycker är kul och som är bra och som människor uppskattar. Gynning verkar vara en av de få som faktiskt klarat av att hantera framgångarna på ett bra sätt, som faktiskt funnit något i livet som inte känns som att hon gör enbart för att vara känd. Underbart





Kommentarer
Postat av: Fundersam

Hur orkar du lägga ner tid och sitta och klaga på folk hela tiden? Jag är inget direkt fan av Blondinbella, men hon skriver bra och har bra funderingar och tankar. Hon är ingen bimbo som bara tänker mode, hon är en person som har tagit sig i kragen och verkligen vill och försöker.



Hon går i gymnasiet och kämpar hela tiden, INGET fel på henne. Dessutom har hon hela tiden tips och diskussioner om hur tjejer ska öka sin självkänsla, och så kommer DU och skriver skit om henne??



Visst om du kastar skit på Rosing, men Isabella Löwengrip?! Skaffa ett liv istället för att sitta och vara avundsjuk på alla som lyckas!

2009-05-14 @ 20:01:55
Postat av: Anonym

Inte för att klaga pånågot vis, men tror du carolina gynning hade`fått sålt sina tavlor om hon inte var ett namn som folk kände till?

2009-05-14 @ 21:03:58
Postat av: -

Det här känns lite som avundsjuka.. Blondinbellas mål är att bli jurist. Och du kan ju inte tro att hon fått sitt glamorösa liv gratis, hon får ju ta en jävla massa skit på vägen, från såna som dig tillexempel. Hon jobbar och pluggar samtidigt. Jag skulle inte vilja vara henne, men jag har förståelse för varfrö hon är den kända bloggaren med massa pengar medan vissa andra bloggare inte kommer lika långt..

2009-05-16 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0