Tillverkaren bestämmer över hur du ska konsumera

Jag har inte skrivit på ett antal veckor. Har inte haft så mycket att skriva om.
Vet inte om jag har det nu heller... eller ja, det har jag väl egentligen. Måste bara
formulera mig bra innan jag skriver. Det har jag inte gjort ännu vilket gör att du
inte sett några textrader här på ett tag.

Men jag var i alla fall tvungen att fundera över varför tillverkarna av tuggummit
Stimorol ska styra och ställa över var jag ska börja ta tuggummin ur deras Stimorol
Senses-askar. Kolla på bilderna nedanför:


BILD 1:
Vid 1:an. Det står Start here, vilket betyder att de vill att jag ska börja på
den delen som inte har lock. Meningen med att börja
där tillverkarna vill, är för att "asken" ska bli tynre. För efter att du ätit upp
tuggummina där det står Start here, visas en bild (2:an.) hur du ska dra
bort den delen, för att få en tynre förpackning och kunna fästa locket ( 4:an ) där du
ser 3:an i bild 1.

Varför kan jag inte börja i den första raden, ovanför 3:an så att jag kan fästa den
som vid 5:an i bild 2? Det spelar väl egentligen ingen roll. Eller skulle jag få påbackning
av Stimoroltillverkaren om de såg hur jag gjorde? Tuggummipaketet är ju ändå
samma storlek, förutom att det minskat ca 3 mm när det gäller tjocklecken.

Det finns osttillverkare som gör samma sak, även om det där handlar om att de
gjort flikar som ska vara lätta att dra av eftersom man vill att konsumenten ska
kunna komma in i förpackningen lätt...

Egentligen är det här väl rätt onödigt att skriva om. Men jag tyckte det var lite sjukt i alla fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0