All I want for christmas is you

Det är julafton på torsdag. Den rätt julkänslan har väl infunnit sig lite tack vare den
snö som har kommit de senaste dagarna. Men när det gäller julen, så är det tredje
året i rad som jag inte ser fram emot den. Jularna är inte som förr. När man var
liten var julafton årets höjdpunkt på året. Det var till och med större än födelsedagen.
I alla fall kändes det så då. Idag bryr jag mig knappt om att jag fyller år eller att det
är julafton. Jag vill bara ha lugn och ro och vara ifred när det gäller julafton. Det
ska vara en familjehögtid,en lycklig stund på året när man ska vara glad. Jag orkar inte
vara glad och jag orkar inte går runt men ett fejkat leende på läpparna. När det gäller
känslomässiga saker är jag en för dålig skådespelare.

Mamma brukar kalla mig egoist därför att jag är rak och ärlig... Hon kan inte förstå mig
när jag säger att om jag hade försökt en sak med mina föräldrar hela tiden och de inte
tar det till sig, d v s att det inte går att hjälpa dem, då skulle jag sluta bry mig och ge
upp. För det går inte att ge och ge hela tiden när det gäller att hjälpa människor och man
aldrig får någon respons tillbaka i form av ett tack. Nu är jag inte i denna situationen
att jag försöker hjälpa någon... inte längre... för jag har gettupp vad det gäller den personen,
en barndomskompis som verkar klara sig så otroligt bra utan min hjälp, mina råd, att jag
är en lyssnare när hon har det jobbigt... Man känner sig ganska värdelös. Jag kan inte fortsätta
i det spåret vilket gör att jag slutat bry mig, slutat vara glad för den personen. Jag känner
mig elak som skriver detta. Men jag är nog en sådan person som, inte behöver bekräftelse,
men som kanske vill att människor ska visa lite uppskattning när man försöker bry sig.

När det gäller jul så tycker jag hela idén med julen är jobbig. Man ska komma på vad
man ska ge i gåvor åt en massa andra människor, man ska lägga ut massa pengar på
saker som man, bara för att man själv tycker det är bra julklappar, inte vet om de som
får klapparna gillar. Pappa frågade mig senast ikväll vad jag ville ha i julklapp. Jag vet inte
vad jag ska svara. För jag vet inte vad jag vill ha... i alla fall inte när det gäller i presentväg.
Och det skulle inte spela någon roll om jag inte fick presenter heller... för det är inte vad
jag vill ha. Det jag vill ha på julafton är en speciell person som jag känner otroligt starka känslor
för, trots att vi ibland tjafsat om småsaker och jag gråtit milslånga floder i rädslan att jag har
förlorat honom helt... när det känns som att man kommer gå under om man inte får vara med
den personen...

På julafton kommer jag sitta mitt ute i ingenstans, i ett kallt hus och önska att han vore där.
Jag kommer sakna, som jag alltid gör... jag kommer tänka på honom som jag gör inte hela tiden,
men säkert 90-95% av mina dagar. All I want for christmas is you. Jag älskar dig! Du vet vem du
är. Du betyder hur mycket som helst för mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0