Storseger - Känner mig stark! =)

Inför matchen var jag väldigt beskymrad. Ryggen hade bråkat, vilket den också gör nu. Men efter en träning i torsdags kunde jag knappt gå. Så var lite rädd för hur den skulle bete sig idag. Till råga på allt blev det inte så mycket sömn, samt att jag skulle upp tidigt på grund av att jobba på extrajobbet.

För det första hittar vi inte till sporthallen. För det andra så kom vi dit endast 30-35 minuter innan matchstart. Det kändes inte som en optimal uppladdning. Sedan hade ju naturligtvis inte matchstället kommit igen. *SUCK*
Det känns lite drygt. Men det är väl bara att le och vara glad. Vi fick använda ett gammalt reservställ. Som vanligt var jag bland de sista klara ut från omklädningsrummet. Jag vet inte vad det är med mig och matcher, men jag är alltid sist från omklädningsrummet. Kanske laddar jag lite extra... kanske vill jag bara ha lugn och ro, slippa vara bland massa folk innan match. Jag har aldrig riktigt analysera det där. Känns inte som att det finns någon anledning heller.

När jag kom till matchen hade jag bara ett par röda strumpor med mig. Så det blev lite kaos. Tack och lov så hade min kompis ett par blåa strumpor. Så blev att låna det. Är i alla fall bättre än ett par röda.
Sedan strular de nya skorna. De än nog lite för stora. Men med tanke på att fötterna sväller under match är det okej. Kör dessutom dubbla strumpor på den fot där skon känns väldigt stor. Har ju problem med den också.

När matchen börja satt jag på bänken som andra backpar med Betty. Sedan hade vi en extraback Lisa. Jag var så nervös innan  jag kom in på planen. Var ju trots allt min första match inom daminnebandyn. Men det gick bra. Det kändes tryggt på planen. Jag vågade hålla i bollen och göra bra passningar. Det känns väldigt bra. Sedan började jag känna mjölksyran komma krypande. det var hemskt. Funderade på om benen skulle orka matchen ut. Det kändes nästan som att jag var slut redan då. När sedan Emma prickade i först 1-0 och 2-0 innan första periodens slut.

När andra började var min mjölksyra som bortblåst. Men då fick jag utvisning istället för att jag var för nära när andra laget slog frislag. Kunde lika gärna varit någon av de två andra i muren som åkt. Men nej domaren, som tidigare jobbat på min gamla grundskola, tyckte väl att han skulle jävlas lite med mig för gammal ost. Han var väl sådan i skolan så att man kunde skoja med honom och driva med honom. Trots utvisningen lyckades jag sedan få en assist när Josefine rulla in bollen lite nätt vid bortre stolpen. Det kändes bra, eftersom Rimbo strax därinnan reducerat genom att göra mål.
Men innan perioden var slut fick jag ännu en utvisning, för obstruktion. Vi hade tappat matchen lite spelmässigt. Jag började väl känna mig underlägsen och stängde en spelare.

I tredje perioden hade jag fortfarande 3 sekunder kvar av utvisningen. Så lugnt fick jag se på när domaren blåste i gång perioden. Vi höll matchen bra och gick ifrån med mål efter mål. Slutade matchen som forward då Emma fick en boll i ögat och inte kunde fortsätta matchen. Fick aldrig någon målchans på de två byten jag hann göra innan domaren blåste av matchen. Dock lyckades jag dra på mig Rimbos backar och center så Julia fritt kunde slå in 8-1-målet.

Jag är glad för en sak, och det är att jag kunde gå bra efter matchen. Jag var glad för jag hade lätt kunnat spela en period till... Jag känner mig stark, fast jag varit borta i ett år från innebandyn för att det dels inte funnits något lag, samt att jag inte haft tid på grund av skolan. Känns jävligt bra=) Och jag känner att det kommer att bli en kul säsong. Imorgon väntar naprapaten som ska misshandla min rygg=P Är ju som sagt var väldigt dålig i ryggen, samt att jag har ont i den, svankotan och höften =/

Vi ligger ju tvåa nu i alla fall... efter två spelade matcher. Det är bara Dannemora/Österby som ligger före. Vi har Storvreta efter oss, faktiskt. Men det kommer nog inte se ut så så väldigt länge till. De är ju bra =)

Serietabellen nu:

LagMVOF(+)(-)+/-P
1. IFK Dannemora/ Ö2200166106
2. Rasbo IK210110373
3. Storvreta IBK U21015503
4. Rimbo IBK100119-80
5. Alunda IBF U1001312-90
6. IBK Roslagen00000000
7. IBK Östhammar U00000000

M = Matcher, V = Vunna, O = Oavgjorda, F = Förlorade, (+) = Gjorda Mål, (-) = Insläppta Mål, +/- = Målskillnad, P = Poäng,


Copyright: Nisse Burell
Laget mot Rimbo i träningmatch hemma 25 sept.
Bakre raden f.v: Jag (ej ombytt och spelade), Erika Pettersson, Erica Gustavsson, Elenore Mejbert, Lisa Ehrlman, Betty Pettersson, Pernilla Magnusson, Therecia Wredh, Ulla Karlsson
På knä fr.v: Tova Skantz, Josefine Burell, Emmy Carlsson, Jessica Ohlsson, Emma Mattsson.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0