Ibland blir saker annorlunda mot vad man tänkt sig...

Igår kväll skrev jag något i min blogg som handlade om sorg, rädsla och ensamhet... det handlade om att jag nästan säkert kände på mig att en person skulle överge mig. Det jag inte visste var att jag endast ett par minuter efter publiceringen skulle höra honom säga vissa saker, som verkligen vände upp och ner på allting. Plötsligt var inget sig likt och faktiskt fick jag en sådan chock. Det var nästan så att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta.

Kanske borde jag varit glad för min skull i det läget... Men samtidigt hade jag sorgkänslor över något som fick sitt slut igår kväll, därför att jag vet att det som de handlar om är något väldigt svårt. Även om båda parter är överrens, så är det ändå ett stort kapitel i ens liv som avslutas. Jag har som  tur aldrig varit med om det, vilket gör att jag i vissa lägen inte vet vad jag ska säga eller tänka.

Förhoppningsvis kommer detta föra med sig något gott, något nytt... förhoppningsvis kommer något förändras i mitt liv från och med idag. Det finns så många drömmar om framtiden. Jag kan önska en massa saker, hoppas att jag får allt som jag vill ha. Men det finns något skrämmande med framtiden också. Framtiden kommer alltid vara okänd tills dess att vi upplevt den. Tänk om vi hade chansen att bestämma den? Tänk om vi kunde bestämma vårat öde....

Saknar dig honey





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0