Ibland är allting "fel", men ändå så rätt...

Jag har en väldigt jobbig period bakom mig. Det har varit strul med människor jag gillar; killar och det mesta har känts som att det bara gått rent ut sagt åt helvete. Men när jag började med innebandyn i september igen, kändes allting så jävla bra. Jag fann en slags tröst i innebandyn... Det har blivit min tillflyktsord när saker och ting varit väldigt jobbiga. I somras t ex kände jag mest att om jag ska tvingas vara ensam mer, tvingas känna att jag inte duger åt någon, så orkar inte jag mera. Jag kände mig ensammast i världen efter att en kille jag dejtat sedan i mars, dumpade mig i juli.

Ibland kan jag känna att innebandyn är mitt allt... Utan den är jag ingenting. Det är hemskt att känna så, för jag vet inte vad jag ska göra utan den... vad kommer hända om jag tvingas sluta? Jag har inte funderat över det så mycket på senaste tiden... jag har nämligen tränat nu i två veckor även om det bara blivit en träning per vecka. Dock har jag inte haft ont i ryggen vilket varit positivt. Men höfterna har värkt ganska så bra. Det har faktiskt oroat mig en del... Det har liksom varit "fel", men ändå så rätt att träna...

Likaså är det med mitt sociala liv just nu. Det finns någon som jag tycker väldigt väldigt mycket om. Men det finns saker som hindrar oss från att ta det där lilla sista steget. Jag blir så jävla glad i din närhet... Du får mig att känna mig vacker. Med dig känner jag att jag duger som jag är och inte behöver ändra på mig för att passa in. Du har verkligen gett mitt liv en mening, även om vi bara är vänner. Men du får mig att skratta och le... Du och jag är kanske lite "fel" med tanke på de omständigheter som finns runt omkring och hindrar oss. MEN du är ändå så RÄTT på något sätt... Det känns ändå så jäkla rätt trots omständigheterna. Den gångna helgen, när jag fick chans att träffa dig en dag kändes perfekt... Ja den var så jävla bra så att jag inte finner ord att sätta på den. Det var verkligen den underbaraste helgen på bra jävla länge... tack vare dig bland annat! =)
Saknar verkligen dig när jag inte är med dig och tänker väldigt mycket på dig i stort sett hela tiden.... Tror det handlar om att du får mig att skratta och le. Önskar att det kunde va så oftare...

Få killar får mig så här vacker på kort:
jag utanför allians

" You've been down the dark detours
You have seen most of it all
Crashed into the million faces
But never listened to them talk
You've got so much on your mind right now
It doesn't even help to try to solve them all "
Kurt Nilsen - Rice to the occassion






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0